Discussie: Het is gedaan!
Los bericht bekijken
Oud 12 mei 2005, 21:34   #42
Marje
Vreemdeling

Marje's schermafbeelding

Standaard "gewoon Belgie splitsen"

De boel moet nu niet omgedraait worden hé, het is nog altijd Guy Verhofstad die zijn postje wil behouden samen met de rest van de VLD en SP.A (eigenlijk de LD => die V bestaat niet écht). Als er partijen moeten opstappen dan is het in de eerste plaats de VLD of SP.A want het waren zij die het op "het federale niveau" eens zouden regelen. Uit de Vlaamse regering stappen zou ik niet zo slim vinden van de N-VA, het zou toch weer naar af betekenen, vind ik. En SP.A en Zéker VLD zouden niets liever hebben. Wat kan Guy Verhofstad de Vlaamse regering schelen, zolang hij maar premier is en kan blijven.

Natuurlijk wilt hij geen crisis op federaal niveau want dan is hij zijn postje kwijt, maar daar aan toegeven door een crisis op Vlaams niveau te veroorzaken vind ik wat vroeg.

Maar dat er -iets- moet gebeuren dat vind ik ook, maar het zou slimmer zijn om de Vlaamse regering te gebruiken om opnieuw druk te zetten op de federale regering bijvoorbeeld op de financien. Vlaanderen heeft geld dus, waarom niet op die manier druk zetten.

En eens alle middelen op Vlaams niveau uitgeput zijn en er op die manier niets meer te veranderen en te forceren valt, dan eventueel zou de N-VA kunnen overwegen om uit de Vlaamse te stappen. Maar best niet op zijn eentje opstappen.

En wat B-H-V voor de rest nog betreft, de N-VA heeft gedaan wat ze moest doen.
Marje is offline