Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Dat is nu toch wel spijtig dat ik niet mee mag doen met deze peiling.
Eén (reeds gezegd): ons vaderland : 't is 't mijne niet
Twee: vaderland : 't was dat ook niet van mijn vader, hij was ook Vlaming.
ps: volgende week ga ik nog eens een weekje naar het buitenland met het vliegtuig. Dan moet ik weer tijdens de rit naar Zaventem met mijn huissleutel de typ-ex van mijn identiteitskaart krassen. De vier woorden in vier talen die verwijzen naar de onderdrukkende (on)staat zijn namelijk bestendig bedekt.
Maar ik ben niet zo zot om daarmee in het buitenland boel te hebben.
Erg is dat niet. Komt terug in orde vijf minuten na thuiskomst.
|
Beetje een kinderachtige houding, niet? Ik denk niet dat Vlaanderen gebaat is met een dergelijke masochistische kalimero-houding... "Ach en wee, wij worden toch zo onderdrukt door de onstaat België!"... We krijgen wat we verdienen, niet meer, niet minder, en gezeur helpt niemand verder.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
Laatst gewijzigd door ossaert : 12 mei 2005 om 22:07.
|