Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kurt D.
Kijk, een tweetal weken geleden hadden we bij ons in de buurt een receptie waarop ondermeer het N-VA kamerlid (P. De Groote) te gast was. Ik en m'n broer hebben hem toen even gesproken en hij verteld ons toen reeds dat "men het zo aan het bekokstoven is dat er geen splitsing zal komen". Dat zijn z'n woorden een tweetal weken geleden. Wij wensten dit nog niet te geloven en dachten bij onszelf dat we wel zouden zien wat er gebeurt. Hij heeft gelijk gekregen. Blijkbaar kunnen we het niet verwezenlijken door op Vlaams niveau in de regering te zitten. Wat rest ons dan nog om onze geloofwaardigheid te behouden? Een stoelendans en Geert Bourgeois een andere ministerpost geven ? Neen, dat is je reinste make-up. Uit die Vlaamse regering stappen is het enige wat we kunnen doen. maar als ik Geert Bourgeois zo bezig hoor, zijn ze daar niet toe geneigd. Tja, spijtig, maar dan zullen ze het de volgende keer zonder mijn stem, die van m'n vrouw en die van m'n broer moeten doen.
|
Met alle respect maar je kon een tweetal weken terug al zien dat er niets uit de bus ging komen. Je kon alleen maar blijven hopen. Er is een veldslag verloren, nog niet de oorlog. Ik citeer Egidius:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Precies. En er is nog veel meer dat ze in de regering kunnen doen, o.m. inzake het toezicht op de faciliteitengemeenten, Voeren etc. De Vlaamse regering als wapen gebruiken tegen de paarse federalen: dat is nu de taak van de NVA. Het is goed dat er verschillende (min of meer) Vlaamsnationale partijen op diverse niveau's bezig zijn: Spirit in de Belgische regering, NVA in de Vlaamse, het zeer grote Belang in de oppositie.
Denk hier even over na Kurt, alvorens je lidkaart terug te sturen. Voer de druk binnen je partij en op de Vlaamse regering op zodat de NVA haar positie gebruikt om de Belgische paarse regering te dwarsbomen. Praat met het Belang en zorg dat je leiders het ook doen. Dat is beter dan samen machteloos in de oppositie te gaan zitten.
Egidius
|