Los bericht bekijken
Oud 13 mei 2005, 00:32   #11
ilfalco
Minister-President

Standaard

Als men toen had gestemd dan zaten we in dezelfde situatie als nu ... nl géén splitsing. Maar dan hadden de franstaligen in ieder geval niet de kans gehad om onrechtmatige eisen te stellen en zouden ze veel minder triomfantelijk uit de hoek komen. Men had dan bovendien duidelijk al diegene die het vlaams regeerakoord niet steunden te kakken gezet. Nu heeft de cdenv -n-va meegestapt in de logica van het zoeken naar een "oplossing". Als het met mijn "domme" kop al moegelijk was om te voorspellen dat dit het resultaat ging zijn , nl een niet splitsing en géén val van de regering. Dan moest het voor De wever zeker mogelijk zijn dit te voorspeleln , zeker als men de bloulevard aan gebroken beloftes van paars bekijkt. En bourgois met zijn paarse puinhopen zou zeker beter moeten weten. Dus ik kan en zal niet geloven dat dewever er van overtuigd was dat na al die vetrragingsmaoeuvers men uiteindelijk zonder compensaties ging stemmen. Als hij dat echt geloofde dan is hij veel te naief voor de politiek, maar daar geloof ik geen knars van.

U w argumenten voor het zwijgakkoord snijdengeen hout. Zeker niets las men zelfs afspraken maakt zodat het VB verhindert wordt om een interpellatie te plaatse in een commissie... ze maken de afspraak om die automatisch te verwerpen. En ik ben alvast blij dat u Bourgois niet steunt in z'n VRT beleid. Maar het is wel tekenend voor de PC houding van hem. Die man wil nogeens niet naast Annemans zitten. En wat de zaak remmery betreft .. de n-va plaatse op haar webstek op de voorpagina een lezersbrief van iemand die volledig en ongenuanceerd de schuld legde bij het Vb ... met alle F en R woorden erbij. Zoals roottt eerder aanhaalde kan men het ook nog hebebn over de uitspraken van bourgois over nooit met de spa of de lijstverbinding gericht tegen het VB ... maar met Groen en BUB in Brussel. Want dat is uiteraard allemaal prietpraat ... het is toch normaal dat een zichzelf vlaamnationaal noemende partij aan lijstverbinding doet een begicistische partij om een andere vlaams-nationale partij te bekampen, normaalste zaak van de wereld ... in Belgie toch. Nogal wat nva'ers hebebnd e mond vol over het feit dat ze de enige democratische vlaams-nationale partij zijn of de enige vlaams -nationale partij tout court . Als ex-n-va lid noem ik zowel n-va als VB vlaams -nationaal tot bewijs van het tegendeel. Maar de cdenv kan ik met de beste wil van de wereld géén vlaamse partij noemen. Zij zouden net zo handelen in B-h-V als de VLD vandaag. Ik ben er zeker van dat mocht de n-va het vlaams kartel opblazen dat nogal wat cdenv kiezers hen zouden volgen. De cdenv is een partij met een afkalvend electoraat die juist door een vlaamse pet op te zetten tot een sttus quo gekomen is. Maar als je ziet dat Leterme in de neponderhnadelingen met het Vb de splitsing van de SZ als ondenkbaar en zelfs ondemocratisch bestempeld dan vraag ik me af hoe je met zo'n partij kunt samenwerken om een onafhankelijk vlaanderen te verwezenlijken.
En dat moet uiteindelijk toch het hoofddoel zijn. Dat is dan misschien nog het enige positieve uit de b-h-v farce. Dat er ook in niet vlaams-nationale milieus de ogen opengaan.
ilfalco is offline