Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Het feit dat de kwestie Brussel-Halle-Vilvoorde eindelijk van de politieke agenda gewist wordt is misschien een, voor de flaminganten, spijtige zaak...
Maar het is een overwinning van het gezond verstand boven de irrationaliteit, dewelke de laatste drie weken onze politiek kenmerkte!
We staan voor een aantal belangrijke politiek-sociale-economische kwesties die zeker prioriteit verdienen boven een non-issue als B-H-V!
Zij die het kunnen - of aandurven - moeten mij het gewichtige belang van deze non-issue echt eens proberen uitleggen. Vooral dan als we dit vergelijken met het debat rond de eindeloopbaan of rond het betaalbaar houden van onze sociale zekerheid...
De Nationale Unie kan echt niet anders dan dansen van vreugde omdat het gezonde politieke verstand het eindelijk gewonnen heeft van het irrationele belachelijke gedoe van bv. N-VA of CD&V rond het door het strot rammen van mede-landgenoten van hun eigen politieke eisen!
Niet dat ik enige sympathie heb voor de opeising van de 'overwinning' door de franstaligen: dat is immers even belachelijk als deze hele discussie rond B-H-V! Hoewel natuurlijk 'Boontje steeds om zijn loontje komt'...
Vindt U allen het ook geen hoog tijd dat de federale regering zich bezig houdt met de problemen van alle Belgische burgers en niet enkel met die van een aantal rabiate Flaminganten?
Ik alleszins wel!
|
Het is duidelijk tijd dat ze eens politiek in België maken. BHV-spelletjes hebben al te lang geduurd.