Los bericht bekijken
Oud 13 mei 2005, 10:56   #1441
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert
Vlaanderen is gelukkig door de staatshervormingen sinds de jaren 70 stilaan een niet-te-ontkennen realiteit aan het worden; nog geen republiek , maar dat komt nog wel; we hebben nog wel even de tijd.
Onverwijld hebt u niet durven gebruiken zeker?

Citaat:
Maar wie even de bijzondere wet op de hervorming van de instellingen bekijkt, dit is de bijzondere wet waarin de gesplitste en aan Vlaanderen overgedragen bevoegdheden zijn vastgelegd, moet vaststellen dat Vlaanderen opengebloeid is op elk domein waarop het bevoegd is geworden: cultuur,
Welke cultuur? De zapcultuur, de consumptiecultuur, de zuur-cultuur , de haat-cultuur, de 'echte' cultuur? Een door een niet-te-ontkennen reeele overheid opgelegde en gesubsidieerde barbeque op 11/7 is geen cultuur.

Citaat:
onderwijs aan de wereldtop
Daar hebben we het al over gehad. Wiskunde wereldtop , maar voor der rest een groot vraagteken. Niets anders dan wiskunde is onderzocht en een goed onderdeel maakt nog geen goed geheel.

Citaat:
prachtige Vlaamse steden...
...Met prachtige verpauperde probleemwijken omdat Vlaamse politici op geen enkel moment ook maar iets of wat aandacht hadden voor de steden en zich terugtrokken in hun villawijken.
Citaat:
, een performante economie.
... met bedrijven die in steeds groter aantallen naar lageloonlanden verhuizen en Vlaamse politici die op grote schaal de 'eigen Vlaamse' economie gaan verkopen aan het buitenland. Politici die er totaal niet inslagen van een imago op te bouwe (zie het recente debacle in India met het Vlaamse promotiefilmpje)

Citaat:
Elke Vlaming die een beetje bewust nadenkt hierover , kan enkel vaststellen dat dit vraagt naar meer.
Nog meer problemen? Nee, ik denk niet dat je dat verkocht krijgt. Nog meer verzuring? Nee, ik denk niet dat je dat verkocht krijgt.

Citaat:
Maar ondertussen kunnen de belgicisten zich nog dromen en wanen in een Belgische realiteit te leven
Ik zou België vandaag nogthans nog steeds een niet-te-ontkennen realiteit noemen.8)
Citaat:
en daar heb ik uiteindelijk geen last van ....

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100

Laatst gewijzigd door A : 13 mei 2005 om 10:57.
A is offline   Met citaat antwoorden