Los bericht bekijken
Oud 14 mei 2005, 12:56   #260
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Beste royalistisch prinsessenknijpertje...(boer janssens in het donker enz (cfr Miel Cools))...
Als flamingant behoor jij je diep te schamen.
Mocht jij je klassieken kennen, dan zou je precies geweten hebben dat de kattenknijper in het donker Boer BAVO heette.
Maar dit terzijde.

Citaat:
Ik ben er kwasi zeker van dat jij op het paleis een hoge ambtenaar bent en na het uitblazen der kaarsen als royalistische gigolo/schandknaap kan rondwaren in de gangen van het paleis... daarom is't U vergeven, edoch...is het niet strafbaar om misbruik te maken van de naïviteit van 's princessens geretardeerde geestestoestand vraag ik mij af???????
Ik zag al heel wat blinden met véél grotere accuratesse naar een ei slaan.
Mijn liefde voor onze fraaigedraaide prinsessen blijft jammergenoeg platonisch.

Toen Mathilde mij onlangs de hand schudde en feliciteerde, voelde ik gewoon haar zinderende intelligentie door mijn omvangrijke body stromen. Zelden werd ik geestiger, fijnzinniger vibraties gewaar dan op dat gezegende moment. Ik besefte met volkomen zekerheid dat ik toen door een engel was aangeraakt.
Ik genoot op dat ogenblik het voorrecht om fysiek kontakt te maken met een hoger, fijnstoffelijker wezen, dan wij normaalgezien met onze sterfelijke ogen mogen aanschouwen.
Zelfs Spielberg vermocht met ET in zijn befaamde vingertjes-scène niet zoveel emoties los te maken, als er door mijn maag joegen op dat extatische top-moment.
Mijn keel werd toegeschroefd en bijna vertikt door tranen, maar gelukkig verschafte mijn nobele gevoelens voor Tillekes ravissante persoonlijkheid mij de kracht om klaar en helder te formuleren wat mij toen opportuun leek:"Majesteit, 't is teveel eer!"
Had ik waarlijk gezegd wat mij toen door het hoofd schoot, bij 't aanschouwen van haar fraaigedraaide onder-en bovenstel.............. ik schreef mijn forumbijdragen vanop de gevangenis-PC in Vorst, ofwel was ik stante prins benoemd...............

Een ambtenaar was ik inderdaad ooit. Geen hoge maar een gewone simpele werknemer in het toen nog unitaire onderwijs. Ik legde toen de eed van trouw af aan Vorst, grondwet en de wetten van het Belgische volk. Ikzelf hou me in de mate van het mogelijke aan mijn beloftes.

Citaat:
Hoe kan je de democratische BROV gaan (mis)gebruiken om een fundamenteel ondemocratische toestand zoals de ongrondwettelijke koning te kiezen of bestendigen.
Er zit nog een vorm van flaw in uw perceptie van BROV.
Als we dit direct democratische middel voorhanden hebben, dan legitimeert dit alle andere machtsvormen, zolang er tegen diezelfde machtsvormen of haar beslissingen geen BROV gelanceerd wordt.

Wat betekent dit concreet in het geval pro of contra monarchie?
Simpel.
Er zijn vier scenario's.
*Niemand stoort zich aan onze monarchie. Er komt geen beweging op gang, geen petitie, geen handtekeningen-actie, geen referendum ondanks de mogelijkheid die de burger ervoor heeft.
-->De burgermeerderheid schraagt bij stilzwijgende instemming op democratische wijze onze monarchie en legitimeert ze.

*De anti-monarchisten organiseren zich en gaan voor 100.000 handtekeningen voor een referendum. Ze halen die drempels niet.
-->Geen burgermeerderheid voor afschaffing, zelfs niet eens om ze via BROV ter discussie te stellen.

*De anti-monarchisten organiseren zich en gaan voor 100.000 handtekeningen voor een referendum. Ze halen die drempels wél. Er komt een referendum. Het afschaffingsvoorstel haalt géén meerderheid.
-->De burger legitimeert op deze wijze (democratisch) de aanwezigheid van ons koninghuis.

*De anti-monarchisten organiseren zich en gaan voor 100.000 handtekeningen voor een referendum. Ze halen die drempels wél. Er komt een referendum. Het afschaffingsvoorstel haalt een meerderheid.
-->Slechts in dit ene (quasi ondenkbare) rampscenario, verdwijnt een fikse brok Belgische glamour, cultuur, splendeur, dewelke kale buitenlandse republieken ons van heinde en verre benijden. Staaf wordt dêpressief, gaat zwaar aan de drank, en betekent een niet onaanzienlijke meerkost voor het nieuwe regime.