Ik ben ook nog verdoofd van de reaktonair-belgicistische refleks van vld en spa-spirit.
Niet één van hun parlementairen heeft tegen gestemd, niet één heeft zich onthouden, om kenbaar te maken dat hij/zij wil dat bhv gesplitst moet worden.
NVA zal slechts mijn vetrouwen blijven krijgen, als er een soort van heronderhandeling van de regeringsverklaring komt, een soort aktieplan van wat nu nog mogelijk is als ze in de regering blijven. En dat moet gepeperd zijn.
Ik heb even geen tijd om het op te zoeken, doch is de meerderheid in het Vlaams parlement zonder de verkozenen van het NVA nog komfortabel genoeg om te blijven regeren? Prachtig drukkingsmiddel, mocht dit zo zijn.
Ik vraag me ook af wat die burgemeesters van bhv van plan zijn. Gaan ze druk kunnen zetten op hun partijleiders ?? Of gaan die partijen hun kleine plaatselijke burgemeesters "politiek euthanaseren" door ze dood te minimalizeren?
Enfin, ik ben zo behoorlijk op mijn pik getrapt, dat als de Blokkers hun diskriminatie tegenover vreemdelingen en homo's zouden laten varen, en vervangen door een eerlijke behandeling van die mensen (en dat blijft betekenen: kriminele vreemdeling is einde visum enzovoorts, het is enkel de houding van "dat ze minderwaardig zijn" die moet stoppen) ... als dat gebeurt .... als het de enige mogelijkheid is om Vlaanderen zelfstandigheid te geven .... dedjeu en gvd, dan moet het maar ...
|