Los bericht bekijken
Oud 14 mei 2005, 20:11   #6
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard Inderdaad...

De oplossing van de B.U.B. is in zover goed dat inderdaad de burger de mogelijkheid moet hebben om voor iedere politieke partij in België te stemmen,
maar B.H.V. moet dan wel gesplitst worden en die burgers die graag op een
andere partij stemmen moeten zich dan maar in Brussel registreren en aldaar hun stem uitbrengen...

Persoonlijk denk ik dat in dit geval alleen de echte extremisten er een reisje naar Brussel voor over zullen hebben en het hele "probleem" vlug een einde zal nemen. Mochten de franstalige "randbruxellois" nog problemen hebben kan er nog overwogen worden de oudere Rhode St. Genèsois die de schrik van hun leven zouden hebben bij het zien van zulke korte kieslijst met slechts
Vlaamse Lijsten een uitdovend recht toe te kennen om met de post te stemmen...

-----

Een andere oplossing voor het BHV probleem is ons kiessysteem te verangelsaksichen ... 1 gekozene per kiesdistrict & dus kleine districten (
tusse, de 25000 en 50000 kiezers). Om het probleem van de niet-evenredigheid van dit systeem te ondervangen kan men een systeem van 2 stemmen overwegen nl. 1 voor de lokale kandidaat en 1 voor een "nationale" lijst.. Ook zulk systeem zou normaal geen probleem met de franstaligen mogen kennen.

Leve de Europese eenheid ! Leve de Belgische eenheid ! Leve de Vlaamse eenheid ! Leve de Limburgse Regio ! Voor een vrij Friesland als deel van een federaal Nederland ! Voor de verdediging van de Luxemburgse taal in België !
Vive L'unité Wallonne ! (zoals je ziet kan je met mij alle kanten uit)