Los bericht bekijken
Oud 15 mei 2005, 16:09   #40
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Staat allicht schoon in boekjes.
De realiteit zit wel enigzins anders in elkander. De externe kosten bv die steeds maar stijgen. Als je net break even draait? Ben je een vogel voor de kat. En de negatieve prijzenspiraal die ken ik uit mijn eigen sector maar al te goed en allen zijn inmiddels failliet gegaan. En ik spreek echt niet van kleine bedrijven maar bedrijven met soms meer dan 1000 werknemers.

De werkelijkheid is; jij wordt goedkoper, ik dan ook weer en een ander doet het nog wat goedkoper, dan herbegint het spelletje. Uiteindelijk stopt het niet voor zowat alles illegaal begint te draaien en vol fraude zit. Anderen beginnen dan illegalen in dienst te nemen, zwartwerk op grote schaal enz....
De rsz wordt dan niet meer betaald. Vakantie geld, andere kosten eigen aan personeel, overuren bv en verplaatsingen. Werken die anders een uur duren moeten dan plots op een halfuur of een kwartier gedaan worden.

We runnen niet allemaal een bedrijf met machines hé?

Maar in de boekskes zal het wel schoon zijn.

Doe jezelf een lol en zoek iets dat winst maakt. Hoe meer hoe beter voor het bedrijf en al uw leveranciers, personeel enz...
Gelukkig dat de computerproducenten alsmaar goedkoper zijn gaan produceren. Anders zaten we hier nu niet te typen...