Los bericht bekijken
Oud 18 mei 2005, 11:49   #61
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavell
Hoezo had niemand verwacht dat de economische situatie zo snel zou omslaan. Ja, de PS is een groot probleem.
Dat vlaams/waals brabant maakt deel uit van de communautaire kwesties.
Ik vraag per definitie geen splitsing, wel gewoon een stop aan de verfransing van Vlaanderen. Dat is toch geen overdreven eis zeker?
Als dat niet kan aangehouden worden ondersteun ik een totale splitsing.
U wenst de verfransing van Vlaams-Brabant te stoppen. Ook wij willen de strikte naleving van de taalwetten, laat daar absoluut geen twijfel over bestaan. Ik vraag me echter wel af hoe de splitsing van BHV daartoe kan bijdragen.

En laat ons een bekijken wat er gebeurt in geval van een totale splitsing. Wallonië kiest zo goed als zeker voor aansluiting bij Frankrijk. Brussel wordt voor de keuze gesteld: bij Vlaanderen of bij Frankrijk aansluiten. De Fransen zijn niet zozeer geïnteresseerd in Wallonië, het is de grootstad Brussel die ze willen. Frankrijk zal er alles aan doen om de Brusselaars voor zich te winnen. Frankrijk is een grootmacht, en zal Brussel alles geven waar het om vraagt. Het zal Brussel verwennen. Vlaanderen kan in deze niet op tegen het reusachtige Frankrijk, en Brussel zal voor Frankrijk kiezen. Dán heb je te maken met echte, onvervalste en agressieve verfransing: Frankrijk in hartje Vlaanderen. Je wéét hoe de Fransen het gedaan hebben met de regionale talen in Frankrijk: koudweg uitgeroeid. Mooie toekomst voor de Vlaamse Brusselaars en de bewoners van de Rand. IK wens het ze niet toe. U wel?
Patriot! is offline