Los bericht bekijken
Oud 18 mei 2005, 12:10   #74
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Beste vriend,

Allereerst: Ik heb zeker niets tegen Limburg, integendeel. Ik haalde deze provincie alleen maar aan omdat het doorgaat voor economisch minder krachtige regio binnen het Vlaamse gewest.

Wallonië is de rijkste regio als het gaat over natuur.
Wallonië kent momenteel een achteruitgang maar dat komt omdat men altijd gedacht had dat onze heilige koeien (de staalbedrijven en de mijnen) er vanzelfsprekend waren. De Waalse economie rustte op deze bedrijven maar nu zijn ze er niet meer of toch heel wat zwakker dan vroeger en hun aanpassing heeft tijd nodig maar zou graag hebben dat de Waalse regio een grotere toeristische weg inslaat, waar het trouwens al goed mee bezig is, daar men er beschikt over nog veel natuur en landbouw gebieden.
Maar het is dus niet zo dat Wallonië profiteert van vlaanderen.

En op SS kan je inderdaad weinig anders dan véél kritiek hebben.
ok, da lijkt er al meer op , nu we zijn het al gewoon dat we als minder worden beschouwd in vlaanderen maar toch hoop ik dat u meer kennis van zaken heeft hierin

Of wallonië effectief profiteert van vlaanderen kan ik niet met zekerheid zeggen maar kan u het ook met bewijzen ontkennen?
Wat mij het meeste stoort zijn de waalse politici die hun wil opdringen aan vlaanderen en dan bepaalde vlaamse partijen en personen die enkel op macht uit zijn.
nu ik besef dat iedere politieker op macht en geld uit is maar toch stel ik me de vraag of een onafhankelijk vlaanderen en wallonië dan niet beter zijn?
Dan kunnen ze toch niet meer ruzie maken en dit taal probleem gebruiken als propaganda middel voor alle partijen in belgië (vlaams en franstalig)

het is altijd zij(franstaligen) of wij(vlamingen) bij de politieke debatten en dat is toch niet gezond en als we alles scheiden en onder 1 vlag blijven bestaan kunnen deze wij zij politiek niet meer.
laat iedere taalgemeenschap hun eigen beleid uitstippelen en schaf de federale regering af.
slegie is offline