Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Als flamingant, die vol anticipatie op een kantelmoment wacht, waarop jullie zonder blozen een onafhankelijke staat zullen uitroepen "want zo beveelt de Winter", zal je voor dit moslim-secessionisme begrip kunnen opbrengen.
Of is recht op secessionisme enkel toegestaan aan 't Vlaams Herrenvolk?
|
A/Dat Dewinter een hééééle grote monsieur is is mij al lang bekend maar dat hij nu volgens de meest notoire Belgicisten al de vergelijking met "de profeet" kan doorstaan vind ik "omverwerpend sterk".
B/ Dat jij klaarblijkelijk de gemiddelde Vlaming als Herrenvolk beschouwt kan maar twee ooraken hebben a/ ofwel een apert minderwaardigheidsgevoel b/ of een onterechte hoge dunk van de Vlaming.
Ik denk dat je je in beide gevallen vergist.
Nu on topic:
Áls er al een kantelmoment komt waarbij het Vlaamse Volk eindelijk zijn ontvoogdingsstreven kan omzetten in zelfbestuur dan zal dat zijn in de geest van de vrucht van de evolutie van de meest traditionele Europese Judeo-Christelijke wortels.
Ik maak mij sterk dat de kultuur en het maatschappelijke bestel waar de Vlaming naaar hunkert wis en waarachtig op elk humanistisch terrein superieur is aan de doelstellingen van een eventuele islamitische staat.
Iedereen heeft een notie van onze grondwet.
Ziehier een inkijk naar een paar fundamenten van de grondwet naar de "Islamitische DEMOCRATEN"
Enkele kernpunten:
-VERWERPING van het seculiere! Islam IS nodig in het Westen. Religie is veel intelligenter & wetenschappelijker dan het platvloerse atheisme.
-Geen modernisering van een onwetende-Islamcultuur! Maar een terugkeer naar de teksten! MDP gelooft in ijtihad (dat wilt zeggen theologische studie van de Qur'an, en een moderne interpretatie ervan). De allochtone jongeren moeten allen de kans krijgen de Qur'an te bestuderen in het onderwijs. En dit moet op een vrije manier kunnen gebeuren, zonder meegegeven meningen door de autochtone superviserende school-organen.
-Vrijheid van geloof! Moslims moeten het recht krijgen hun geloof uit te oefenen, en moeten begrip krijgen voor hun opvattingen omtrent holebi's, omtrent integratie, omtrent nationalisme, omtrent cultuur, omtrent taal. Dit is de enige manier om te garanderen dat zulk respect wederzijds kan zijn. Dit betekent ook dat de hoofddoek deel moet uitmaken van ons straatbeeld, en enige beknotting hierop ONMOGELIJK moet gemaakt worden.
-Een moderne invoering van Islam, en haar strijdvaardig karakter moet gerespecteerd worden, zonder te moeten hervallen in de Sharia. Pogingen van autochtonen om Islam tot de privé-sfeer te beperken moeten bestreden worden!
-Vereenzelviging van de verschillende gemeenschappen, tot 1 grote islamitische gemeenschap. Voorwaar, voor allah is iedereen gelijk, de tijd van stammenoorlogen moet volledig verleden tijd worden. Streven naar eenheid zowel in het Westen, als in de thuislanden staat prioritair.
-Islam, gebaseerd op Shoera, democratisch verkozen dus, niet theologisch.
-Weg met de liberale economie & het associale kapitalisme, op naar een Islamitische ecomonie! Waar het individu centraal staat, en NIET de bedrijven! Volgens Iktissadouna, dar al taarouf
-Solidariteit met de volkeren van het zuiden!