Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Je moet ervan uitgaan dat alles wat op het scherm getoond
kan worden, kan gekopieerd worden.
(al is het maar door met een digitale camera een
foto te maken van het scherm.  )
Verder heb je ook nog je cache waarin gewoonlijk alles ingedropt word,
een beetje pc-kenner haalt dat allemaal probleemloos boven water.
Wat volgens mij de meeste veiligheid biedt zijn
"streaming media" en Flash-objecten.
Je kan misschien daar eens naar kijken.
veel hangt ook af van welk soort "ontwerpen" je juist bedoeld....
|
ik heb het over jpegs
het dient als een kleine extra beveiliging
als oplossing voor een probleem.
wat ik doe: reclamewerken: zowel drukwerk als beletteringen
mijn probleem: iemand komt naar mij toe met een wagenpark en wil hier graag zijn reclame op, ik krijg de vrije hand om de huistijl te implementeren op zijn rollend materieel.
ik maak ontwerpen (hoeveelheid hangt af van hoeveel verschillende modellen en merken er zijn)
ik stuur jpegs van de beletteringsvoorstellen door naar de klant (per mail of post)
het gebeurt dat mensen dan ook bij anderen gaan vragen
als ze met mijn ontwerpen aankomen heeft een ander er geen ontwerptijd in te steken, waardoor hij minder moeite moet doen en dus een goedkopere prijs krijgt.
ik ben niet alleen de klant kwijt maar ook mijn tijd die ik daar in heb gestoken.
dit is een groot probleem. prijzen zijn ontwerpgebonden en dus moet ik ontwerpen kenbaar maken.
ik heb al vanalles geprobeerd: jpegs van minder dan 200 dpi 1op1
geen jpegs meer doorsturen per mail maar linken naar mijn website waar ik ze op heb staan(in pagina's die uiteraard niet in de navigatie voorkomen want niemand heeft zaken met het ontwerp buiten de betreffende klant)
watermerken erdoor, maar dat verziekt het ontwerp.
ik hoef geen waterdichte oplossing maar ik wil het wel niet vanzelfsprekend maken dat ze met ontwerpen kunnen gaan lopen.
de beste oplossing lijkt mij de rechtermuisfunctie op te heffen op mijn site zodat ze niet meer zo eenvoudig kunnen gaan kopieren en dergelijke.