Los bericht bekijken
Oud 22 mei 2005, 11:30   #33
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lenca
Zever. Door de grote toename van juist de allochtonen maken de autochtonen geen kans meer.
SnelBelg, Possitieve discriminatie nog niet van gehoord ?
Ocharme die vreemdelingen, we moeten ze toch helpen, ook al gaat dit ten koste van de eigen bevolking.
Dat een Vlaams gezin in de kou blijft staan door omstandigheden, kraait geen haan hoor. Maar vooral die arme vreemdelingen wel.
Solidair zijn met je (vreemde)medemens, daar ben ik volledig mee akkoord. Maar een intrigratie waarbij het orginele verloren gaat. zint me helemaal niet.
En dit is niet van gisteren.
En ik denk niet dat ik de enige ben die er zo over denkt.
Zever, prietpraat die VLD'ers en VB'ers graag zullen horen.
Snelbelgwet heeft de vraag naar sociale wonigen niet doen stijgen of dalen, het aantal mensen blijft immrs hetzelfde, idem voor de kwestie integratie.
Waar het om gaat is dit: Belgen (of Vlamingen) én migranten betalen belastingen. Uit die belastingen ontstaat er een koek die verdeeld moet worden. Verdeeld naar sociale woningen, onderwijs, kinderopvang of naar prestigeprojecten waar de elite van kan profiteren, of naar afbouw van belastingen, of zoals de VLD voorstelt, een flat tax.
Als er niet genoeg sociale woningen zijn kunnen we twee zaken doen: of staan krijsen dat het eigen volk eerst moet, of ervoor zorgen dat een groter deel van de koek naar sociale woningen gaat. Of desnoods dat de koek gewoon groter wordt.

Wie voor de eerste optie kiest legt zich eigenlijk neer bij het diktaat van het groot kapitaal: dat er een kleiner deel van de geproduceerde rijkdom naar de arbeidersklasse gaat, en dat de kapitalistische klasse een nog groter deel mag opsouperen. En vroeg of laat (en eerder vroeg dan laat) zal dat grootkapitaal heus wel de verworvenheden van dat 'eigen volk' ook aanvallen.
Ik kies voor de twwede optie, dat Belgen en migranten er samen voor knokken dat de budgetten voor sociale woningen stijgt; dat de budgetten voor onderwijs, kinderopvang etc ook stijgen. Dat de rijke klassen een pak meer betalen van wat ze toch aan de arbeidersklasse hebben ontstolen.

Want 'eigen volk eerst' krijsen betekent gewoon 'verdel en heers'. De kapitalisten zullenb de arbeiderklasse wel verdelen om ze beter te overheersen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden