Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Aangezien de eerste thread over dit onderwerp gesloten werd, open ik er een nieuwe, hopelijk propere (  ) versie van. Er werden in de eerste editie enkele stellingen naar voor geschoven waarop ik toch nog graag wil reageren.
Een eerste is deze, van mijn goede vriend Van den Berghe:
Als mijnheer Van den Berghe geïnteresseerd is, wil ik hem wel eens omstandig aantonen op welke creatieve manieren mijn vriend en ikzelf onze lichamen elkaar laten complementeren. Ik heb mijnheer Van den Berghe al verscheidene malen deze vraag voorgelegd, maar werd telkens afgescheept met wat wollig geouwehoer over "de natuur" dit en de "de voortplanting" dat, terwijl er geen enkele aanwijzing is dat de menselijke seksualiteit ALLEEN op de voortplanting zou gericht zijn. Misschien kan mijnheer Van den Berghe nu EINDELIJK eens aantonen dat dat wèl zo is, zodat dit mysterie voor eens en voor altijd opgehelderd raakt...
|
al deel ik de mening van JVDB over de houding van het VB helemaal niet, toch ben ik ook van mening dat man en vrouw biologisch complementair zijn. Ten eerste druist homoseksualiteit in tegen de evolutieleer: vanuit biologisch oogpunt kan geen enkel gen zich immers voortplanten via homoseksualiteit.
En ten tweede: waarom bestaat er dan heterozygote diersoorten en homozygote diersoorten?? Waarom is de mens dus per definitie tweeslachtig wanneer dat zogezegd niet de enigste "natuurlijke" vorm is?
Ik maak hierbij wel duidelijk dat ik, in tegenstelling tot jvdb, geen enkel waardeoordeel uitspreek: iedereen moet immers kunnnen doen wat hij wil in de privé-sfeer...