Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
|
Het is wel zo dat de echte grootverdieners via allerlei ingewikkelde belastingsconstructies door de mazen van het net weten te glippen. Ik veronderstel dat het dat is wat ericferemans bedoelt. Of het ook een argument is om tegen een flat tax te zijn? Wel integendeel...
Los van de praktische voordelen die een flat tax biedt, is het volgens mij ook principieel een eerlijker systeem. Ik zie namelijk niet wat er zo rechtvaardig is aan het helemaal kapot belasten van al wie geld durft verdienen. Maar 'k ben dan ook een liberale, kapitalistische en vooral egoïstische zak, dat spreekt vanzelf.[edit]
[size=1]
Edit:[/size]
[size=1]After edit by Zijne Heerlijkheid on 24-05-2005 at 01:16
Reason:
--------------------------------
Citaat:
|
|
Het is wel zo dat de echte grootverdieners via allerlei ingewikkelde belastingsconstructies door de mazen van het net weten te glippen. Ik veronderstel dat het dat is wat ericferemans bedoelt. Of het ook een argument is om tegen een flat tax te zijn? Wel integendeel... 
Los van de praktische voordelen die een flat tax biedt, is het volgens mij ook principieel een eerlijker systeem. Ik zie namelijk niet wat er zo rechtvaardig is aan het helemaal kapot belasten van al wie geld durft verdienen. Maar 'k ben dan ook een liberale, kapitalistische en vooral egoïstische zak, dat spreekt vanzelf.[/size] |
[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------
Citaat:
|
|
Los van de praktische voordelen die een flat tax biedt, is het volgens mij ook principieel een eerlijker systeem. Ik zie namelijk niet wat er zo rechtvaardig is aan het helemaal kapot belasten van al wie geld durft verdienen. Maar 'k ben dan ook een liberale, kapitalistische en vooral egoïstische zak. Dat spreekt vanzelf.[/size] |
[/edit]