27 mei 2005, 11:50
|
|
Banneling
|
Te walgelijk voor woorden
Ik dacht dat het in Nederland de laatste weken de goede kant opging... wat, na het lezen van het onderstaande artikel, duidelijk niet het geval schijnt te zijn...
Citaat:
De stroom bedreigingen aan het adres van Geert Wilders droogt niet op. Het worden er juist meer. ,,Je maag blijft zich omdraaien.''
Op het bureau van Geert Wilders ligt een kloeke stapel bedreigingen. Een stuk of vijftig telde het Kamerlid er sinds februari. En het worden er niet minder.
'klootzak - je gaat eraan - we zullen je lelijke kop er langzaam afsnijden - dodelijke groeten van de JAISH AL-MUJAHIDIEN BRIGADES en snel tot ziens en tot voelens!' (april 2005)
Zelf wilde Wilders het 'proza' van zijn bedreigers niet aan de grote klok hangen. Op verzoek van deze krant heeft het Kamerlid echter inzage gegeven in de stroom brieven en mails waarin mensen aankondigen hem te vermoorden.
Een paar keer week doet het Kamerlid, inmiddels een van de zwaarst bewaakte mensen in Nederland, aangifte van bedreigingen. ,,De teksten zijn telkens zo walgelijk dat het je niet in je koude kleren gaat zitten. Je weet namelijk niet of het een idioot in een pyjama voor zijn computer is of een serieuze bedreiging. Deskundigen vertellen mij dat ik serieus gevaar loop. En als je de teksten leest, blijft je maag zich omdraaien.''
'Vieze vuile kanker dikke hoerenzoon, nu we weten dat jij je de hele tijd verschool in een cel op kamp Zeist zijn ik en mijn broeders bezig met het voorbereiden van aanslagen met als doel jouw te vermoorden' (februari 2005)
Vertellen wat er met al die aangiftes gebeurt, kan Wilders niet. Hij krijgt 'bijna nooit' te horen hoe een zaak afloopt en dat stoort hem. ,,Ik hoop dat dit verbetert. Het is nu onder de maat. En Justitie zelf vraagt mij aangifte te doen.''
Beledigingen telt Wilders al lang niet meer, hij bewaart alleen nog doodsbedreigingen.
'Oproep - Wij belonen degene die Geert Wilders weet te vermoorden. Men kan het beste eerst zijn vrouw ombrengen' (mei 2005)
Dergelijke verwijzingen naar zijn vrouw raken hem enorm. Wilders: ,,Ik heb haar die mails nooit laten lezen. Het enige wat ik doe is vertellen dat we samen bedreigd zijn. Meestal vertel ik alleen hoe vaak ik nu weer aangifte heb gedaan - twee of drie keer.''
'lelijk gedrocht, een dezer dagen wordt je door mij vermoord!! ik ga je lekker overhoop schieten, alhoewel ik hoop op een kans om je te onthoofden! Jaish Al-Mujahidien Brigades.' (mei 2005)
Het is 'iedere keer weer te walgelijk voor woorden', zegt Wilders in zijn werkkamer. ,,Maar: het effect op mij is dat ik met nóg meer overtuiging doorga waar ik mee bezig ben. Ik geef zo ook een signaal af: mensen die geen argumenten maar dreigementen gebruiken, zullen het nooit van me winnen.''
'Hond, het is een zeer slecht voornemen van jou als je in Amsterdam of Rotterdam zou komen, dan is het makkelijker voor ons om jou te vermoorden!! Je zult snel genoeg die andere vervloekte ongelovige honden theo en pim in de hel vergezellen!!' (mei 2005)
Of het ooit ophoudt? ,,Dat weet ik niet, maar de champagnefles gaat open als het een keer stopt. Of dat gebeurt? Ik blijf het hopen.''
http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1117084314059.html
|
Beangstigend...
|
|
|