Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Wat ik bedoel is dat een goede leerkracht meer leerlingen zou bereiken indien de klassen gemiddeld groter zouden zijn. Indien een goede leerkracht die de leerstof op een voor de leerlingen boeiende wijze kan overbrengen, les geeft in 10 klassen met gemiddeld 15 leerlingen, dan kan die leerkracht 150 leerlingen bereiken. Indien diezelfde goede leerkracht les zou geven in 10 klassen met gemiddeld 30 leerlingen, zou die echter 300 leerlingen bereiken.
|
Je reinste zever. Ik heb vroeger ook in grote klassen gezeten, en later in kleine. Een kleine klas is veel beter, de leraar heeft meer tijd per leerling.
Een goede leerkracht, wat is dat dan volgens jou ? Eentje met een partijkaart van het Vlaams Behang zeker ?
Een land dat bespaart op onderwijs ondermijnt zijn eigen toekomst. Er moet respect zijn voor de leraren, zeker vanwege de overheid. Wie voedt je kinderen op ? Het is de leraar. Wie leert je kinderen lezen en schrijven ? Het is de leraar. Als je op de leraar schiet, dan schiet je op degene die je eigen kinderen opvoedt. Of heb jij de tijd om alles zelf te doen en je kinderen thuis te houden ? Ik weet dat bepaalde sektes (Mormonen, Jehovah's Getuigen e.d.) dat aanprijzen, dat je je eigen kinderen lesgeeft thuis (waarschijnlijk uit angst omdat ze anders wel eens met de evolutieleer geconfronteerd zouden kunnen worden op school). Maar een school is belangrijk om iets te leren over het leven en de omgang met andere mensen.
Ik denk dat jij misschien vroeger veel gepest werd op school, dat je zo cynisch en verbitterd bent geworden ? Is mij ook wel gebeurd, vooral op een kweekschool voor fascisme dat ze Heilig Hartcollege durfden noemen. Daar werden de kinderen elitaristische en racistische ideeën bijgebracht, buitenlanders waren er niet welkom. Zelfs Limburgers die van de verkeerde kant van de grens van 1839 kwamen werden er op de laatste bank gezet. Je moet mij dus niks vertellen over je blanke scholen.