Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Zou jij zover gaan een kind bij gescheiden ouders weg te rukken?
|
ok, je hebt duidelijk mijn vorige post ni begrepen.
Citaat:
Welnu...ook daar ben ik tegen.
Om even uw voorbeeld te volgen:
Ik vind het trouwens een enorm lovenswaardige poging van het gerecht om gescheiden ouders te verplichten maatregelen te nemen waar alle andere belangen voor deze van het kind moeten wijken (voorlopig óók de sexuele voorkeur van deze of gene ouder).
Dat de initiatiefnemers van deze beproefde wetten nu op hun beurt met de mond vol tanden staan nu blijkt dat de rechten van het kind volledig ondergeschikt blijken te zijn aan de kinderwens van minoritaire lobygroepen zal toch nog anderen dan ikzelf wel even tot nadenken stemmen hoop ik.
|
de rechten van het kind worden helemaal niet geschonden en ik zie dan ook niet hoe ze ondergeschikt zouden zij.
Citaat:
Nu even terug naar uw posting: Ik ben blij te mogen vaststellen dat jij (terecht volgens mij) en met jou de ganse holebiposters hier aanwezig (behalve Raf die op mijn negeerlijst staat) de situatie van een kind geadopteerd door homo's blijven vergelijken met de situatie van een éénoudergezin, gescheiden ouders enz.
Dit is nu exact mijn punt: Ik ben er samen met jou ook over akkoord dat deze situaties niet ideaal zijn voor een kind.
Ik ben trouwens een fervent voorvechter van een wetmatigheid waar dergelijke kinderen van rechtswege zouden moeten worden gesteund, geholpen, gemotiveerd enz.
|
wil je mij eens geen mening opdringen aub? ik ben opgegroeid met een allenstaande moeder. ik betreur dit absoluut niet. de ideale situatie is 1 waarbij een kind een goede opvoeding en vooral veel liefde krijgt. hoe dat gezin is samengesteld maakt niet uit. jammer genoeg raken sommigen niet van een opgedrongen ideaalbeeld af, en vinden ze het vooral ook nodig dit op te dringen aan anderen.
Citaat:
Maar jullie daarentegen?
Jullie gaan er prat op er te heben voor gezorgd dat dergelijke situaties nu niet alleen veel couranter zullen voorkomen maar ook nog eens als norm moeten worden aanzien.
En nogmaals: geen enkele wet zal mij kunnen tegenhouden op te blijven komen voor de rechten van de kinderen van om het even welk volk.
Ik denk trouwens dat ik gerust kan zijn, ook zonder poll/peiling dat ik daarin zeker niet alleen sta.
|
en omdat je niet alleen staat ben jij juist?