Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big_daddy
Je bedoelt dat synthese voor jou ALLES is ... Wat voor soort alles dan ? Een amalgaam of een geordend geheel ? Jij bent nihilist, ik agnost-spiritualist ; we got here a little problem ...
|
Waarom noemt u mij nihilist ?
Ik ben ook zoekende..... of liever ik ben opgehouden met zoeken. Ik beken dat ik het niet weet en waarschijnlijk nooit 'bewust' zal weten. Misschien is dat wel de ultieme aanvaarding die mij toelaat anderen in hun zoektocht gemakkelijker te begrijpen. Openstaan voor alle mogelijkheden zonder meer, zonder te oordelen.
Mijn alles is dat alles een gevolg is van omstandigheden en dat mensen, planten en dieren en zelfs gewoon materie deel zijn van dat alles. Het is inderdaad een amalgaam en terzelfdertijd een geordend geheel die wij mensen meer zouden moeten respecteren. Iets met een broos evenwicht dat niet ongestraft kan verstoord worden. Niet omdat er eventueel een God is die ons zou kunnen straffen maar gewoon uit gezond verstand, uit overlevingsdrang.[edit]
[size=1]
Edit:[/size]
[size=1]After edit by labyrinth on 01-06-2005 at 22:49
Reason:
--------------------------------
Citaat:
Je bedoelt dat synthese voor jou ALLES is ... Wat voor soort alles dan ? Een amalgaam of een geordend geheel ? Jij bent nihilist, ik agnost-spiritualist ; we got here a little problem ...
|
Waarom noemt u mij nihilist ?
Ik ben ook zoekende..... of liever ik ben opgehouden met zoeken. Ik beken dat ik het niet weet en waarschijnlijk nooit 'bewust' zal weten. Misschien is dat wel de ultieme aanvaarding die mij toelaat anderen in hun zoektocht gemakkelijker te begrijpen. Openstaan voor alle mogelijkheden zonder meer, zonder te oordelen.
Mijn alles is dat alles een gevolg is van omstandigheden en dat mensen, planten en dieren en zelfs gewoon materie deel zijn van dat alles. Het is inderdaad een amalgaam en terzelfdertijd een geordend geheel die wij mensen meer zouden moeten respecteren. Iets met een broos evenwicht dat niet ongestraft kan verstoord worden. Niet omdat er eventueel een God is die ons zou kunnen straffen maar gewoon uit gezond verstand, uit overlevingsdrang.[/size] |
[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------
Citaat:
|
Waarom noemt u mij nihilist ? Ik ben ook zoekende..... of liever ik ben opgehouden met zoeken. Ik beken dat ik het niet weet en waarschijnlijk nooit 'bewust' zal weten. Misschien is dat wel de ultieme aanvaarding die mij toelaat anderen in hun zoektocht gemakkelijker te begrijpen. Openstaan voor alle mogelijkheden zonder meer, zonder te oordelen.
Mijn alles is dat alles een gevolg is van omstandigheden en dat mensen, planten en dieren en zelfs gewoon materie deel zijn van dat alles. Het is inderdaad een amalgaam en terzelfdertijd een geordend geheel die wij mensen meer zouden moeten respecteren. Iets met een broos evenwicht dat niet ongestraft kan verstoord worden. Niet omdat er eventueel een God is die ons zou kunnen straffen maar gewoon uit gezond verstand, uit overlevingsdrang. [/size] |
[/edit]