Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter
 kotpremie? Een studiebeurs kreeg ik, maar als je denkt dat je daarmee rond komt op een jaar studeren... vergeet het. Werken in de zomer ja, terwijl de middenstanderszoontjes uit mijn jaar op kosten van ma en pa in Ibiza zaten, niet dat ik afgunstig ben, ze mogen het hebben, maar kom niet beweren dat de meeste zelfstandigen arme sloebers zijn...
Welk verhoogd kindergeld? Hetgeen mijn ouders achterhielden en opzopen misschien?
|
Respect genehunter, ik zit in een soortgelijke situatie (ouders hebben het niet al te breed, maar ze doen alles voor mij waar ik dankbaar voor ben) en werk ook iedere zomer of zelfs tijdens mijn studie. Maar als ik dan kijk naar die lamzakken van mijn leeftijd die thuis zitten en dop pakken door niks te doen, en als de gemiddelde student die vooruit wilt gaan zijn kloten moet afdraaien voor nen cent.....omgekeerde wereld niet ? Als ge niks doet krijgde centen, als ge wel iets positief doet wordt ge afgestraft.
Kindergeld afschaffen na 18 jaar en omzetten naar studiefinanciering die direct naar de student gaat. Is 1 punt wat ze moeten doen. Punt 2 bijna renteloze leningen mogelijk maken voor alle studenten met een voordelig terugbetalingsregeling. Punt 3 openbaar vervoer gratis maken.
Gek systeem ? Niet echt, hollanders hebben het al. De student kan nu onafhankelijk van zijn ouders leven (als ie wat bijleent/werkt) en dat is veeeeeeel moeilijker hier in Belgie). En als ge brol met ma en pa hebt is dat zeer handig (niet dat ik dat heb, in tegendeel). Wel maandje arbeiten iedere zomer voor collegeld