2 juni 2005, 18:18
|
|
Banneling
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
Mijn beste jongen, ik verdedig hier wat ik geloof - iets anders zou mij verloren moeite lijken - en toevallig is dat meestal wat mijn partij verdedigt.
Ik zou het zeer vreemd vinden moest dat niet het geval zijn.
Ten andere, iedereen die een bepaalde politieke lijn verdedigt verbindt zich daar automatisch mee en zal ook op de partij stemmen die deze ideologie verdedigt. Ook dat lijkt mij niet meer dan nodig.
Het leuke hier is dat juist die mensen die hier 'partijpolitiek' als een vies woord gebruiken om tegenstanders om de oren te slaan meestal juist diegenen zijn die te vuur en te zwaard blindelings de eigen partij komen verdedigen.
Eender welke politicus of partij die niet naar meer stemmen en meer invloed streeft verraad eigenlijk haar kiezers. Alleen door hier vooruitgang te boeken, terwijl men aan de eigen beginselen vasthoudt, kan men wegen. Ook vanuit de oppositie!
Iemand die hier werkelijk aan politiek zou komen doen zonder daarmee een bepaalde ideologie - en dus partijlijn - te onderschrijven heeft in een democratisch gebeuren eigenlijk maar 1 optie... zelf een nieuwe beweging beginnen!
Ik wens u veel succes en hoop dat het om een Vlaams georiënteerd gebeuren zal gaan.
In dat geval kan ik u op voorhand al mijn hand reiken en zal het VB hetzelfde doen bij elk initiatief van u dat in het voordeel van Vlaanderen is.
Bent u even moedig?
|
Ah zo, gij verwijt mij dat ik "te vuur en te zwaard blindelings de eigen partij komen verdedigen".
Wel wijsneus, welke partij zou dat dan wel mogen zijn?
Moest ge u beter bevragen, dan wist ge al lang dat ik niet ga stemmen omdat er niks tussenzit voor mij.
Maarja, vlug oordelen is gemakkelijker natuurlijk.
Ik ben geen ambitieuse politiekliefhebber en ik hoef geen eigen partij.
Uw advies lijkt me niet de beste oplossing. Hoe moedig een domme zet ook kan zijn, het blijft een domme zet.
Wat echter belangrijjker is, is het feit dat je nog steeds mijn argumenten ontwijkt met verhaaltjes over partijkes oprichten, etc.
Als je even bij de zaak wilt blijven, kan je misschien een antwoord geven op eerdere opmerking van mij over het nutteloze straatverbod!
Ben jij ook moedig?
|
|
|