Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergei
Toch niet, als je ze zonder pardon afschaft zal Europa zich weer eens komen moeien. Ik zie liever dat de financiële ondersteuning door Europa wordt gedragen en dan zien we wel hoe de muis piept maar we moete toch realistisch blijven. Als de waalse politiekers echter dwars blijven liggen
riskeren ze vroeg of laat toch met hun bek tegen de deur te lopen.
en dat zal dan hard aankomen.
Transfers: waarom niet projectgebonden i.p.v. die jaarlijkse dotatie?
M.a.w na project goedkeuring en die kan afhangen van eerdere projecten.
Ik bedoel maar, er zijn een aantal scenario's denkbaar die de zogenaamde solidariteit met de sp ueuh opps wallonie toch niet af te knallen maar er moet in elk geval meer kontrole gebeuren en bij misbruik, acties ondernemen natuurlijk.
|
Ja tuurlijk, ik pleit ook niet voor een BOENK scenario waar bij men zonder boe of ba de regio financieel gaat isoleren. Er is een "herstelfase" nodig. Maar die kan gewoon niet plaatshebben zonder dat er een grondige politieke mentaliteitswijziging gebeurd, vooral in de hoofden van de PS.
Omdat Wallonië in haar huidige staat niet wil meewerken aan zulk scenario, moet het maar op een andere, subtielere manier gebeuren, namelijk regionaliseren. Meer en meer op Vlaams niveau, minder op federaal. We moeten op die manier de geldstroom geleidelijk zien in te dijken. Eens we de SZ gesplitst krijgen zal het hek van de dam zijn, en dan zal ook de PS niet langer meer de eenheid van dit land wensen.