Discussie: Europese grondwet
Los bericht bekijken
Oud 3 juni 2005, 22:12   #10
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
OK, dan zijn wij het eigenlijk akkoord, groene flamingant. Jules heeft mij er intussen op gewezen dat er op het groene subforum eigenlijk geen Groen!-leden te vinden zijn. Zouden zij misschien niet durven argumenteren met ons allemaal ?
Ik ben ooit lid geweest van, toen nog, AGALEV maar ben reeds sinds het begin van de regeringsdeelname zwaar gedesillusioneerd geraakt en uiteindelijk afgehaakt. Ik heb zo het idee dat er nogal veel groenen in die situatie zitten. Echte Groen!en heb ik hier op het forum eveneens nog niet al te veel gezien. Wat mij ontgoochelt is dat veel overblijvende Groen!-leden niet echt openstaan voor kritiek (een houding die volgens mij mede-oorzaak was voor de verkiezingsnederlaag van twee jaar terug ('k had al vrij vroeg voelen afkomen dat het toen slecht ging aflopen)).

Mogelijk hebben de overblijvers het te druk met de partij zelf (gezien de huidige problemen) maar ik zou een discussie tussen achterban en partij alleszins ook wel kunnen appreciëren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Zelf had ik ook gedurende enkele jaren nog vertrouwen in de doelstellingen van Groen!, maar sinds de laatste verkiezingscampagne is dat vertrouwen wel tot het absolute nulpunt gedaald, en als je ziet hoe zij schipperen en nu zelfs voor de Grondwet zijn, dan heb ik er geen enkele spijt van dat ik ben overgestapt naar Sta Op, ook al is dat niet echt een partij.
Inderdaad onvoorstelbaar dat ze die grondwet hebben goedgekeurd. En ik die dacht dat Groen! de andersglobalisten steunde... Ze hadden hier als enige democratische partij in België een punt kunnen maken. Een gebrek aan politieke moed?
groene flamingant is offline