Los bericht bekijken
Oud 5 juni 2005, 19:45   #9
deekodiver
 
Berichten: n/a
Standaard Re: auto's op plantaardige olie


"Tom De Moor" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]...
> In article <[email protected]>,
> [email protected]lid says...
> >
> >
> > -ooit gehoord van een auto die rijdt op een omgebouwde halfautomatische laspost werkend op alumium ( het meest voorkomende

metaal in
> > de wereld !), het is een soort ingebouwde waterstofgenerator ( on demand)
> > -ooit gehoord van een auto die rijdt op lucht ?
> >
> >
> >

> Aluminium is NIET het meest voorkomende metaal ter wereld.
>
> AluminiumOXIDES zijn het meest voorkomend metaaloxides ter wereld.
>
>
> Om Al te bekomen is een hoog energetisch proces nodig, het is een schreeuwende
> stommiteit om aluminium weer te laten oxideren en daarmee H2 op te genereren.
> Daar heb je namelijk 2 keer een rendementsverlies mee.
>
> Je Aluminium-stelling is dezelfde als de claim dat je op water (H2O) kan
> rijden. H2O is het afvalproduct van de oxidatie of verbranding van H2 en O2.
> H20 is één van meest voorkomende stoffen op aarde omdat het laagenergetisch en
> dus stabiel is.
>
> Anders gezegd: om H20 of Al2O3 als brandstof te gebruiken moeten je er eest
> pakken energie aan toevoegen. In theorie krijg je de toegevoegde energie weer
> terug, in paktijk krijg je minder terug.
>
> Het is een utopie te geloven dat er zoiets bestaat als een free ride.
>
>
> De wagen rijden op lucht is nog zoiets.
>
> Waar komt het op neer? Comprimeer lucht en sla het op in een tank. Laat de
> gecomprimeerde lucht dan een motor aandrijven (expansie levert arbeid).
>
> Werkt het? Natuurlijk werkt het: alle pneumatische apparaten werken zo.
> Rendeert het? Natuurlijk niet: er is een rendementsfactir bij compressie, een
> rendementsfactor bij stockage en een rendementsfactor bij expansie.
>
> Pneumatische "power-tools" (schuurschijven, slagmoersleutels etc) worden daarom
> waar mogelijk vervangen door electrische apparaten.
>
>
> Je beide opmerkingen hebben een hoog Roger De Vlaminck-gehalte (die ex-
> wielrenner met zijn Poolse houtfabriek en later reality-show).
>
> Ik heb ooit een stukje van een aflevering gezien waar die fier electriciteit
> aan het maken was door een benzine-motor (van een auto) een alternator laten
> aan te drijven en de electriciteit af te nemen.
>
> Het werkt : zeker dat. Het is ook de rechtste weg naar het faillissement, wat
> dan ook gebeurde.
>
>
> Tom - met meer dan normale belangstelling in motoren, rendementen etc - De Moor
>

"cars that run on water and aluminium, producing hydrogen on demand" : als je iets van lasautomaten kent zal dit je wel interesseren
: http://members.tripod.com/~anon99/wa...ne/index2.html

na een beetje bezinning , geef ik je dan de link naar de beruchte luchtmotoren...
Ze worden trouwens al geproduceerd en op de markt gebracht, vaneerstekeer met een een nagelnieuw automerk errond ( =Frans product).

deekodiver - gespecialiseerd in niet conventionele verbrandingsmotoren. -
http://deekodiver.skynetblogs.be