Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
- De Arabieren moeten Israël erkennen.
- Palestina moet veiligheid van Israël garanderen
- Israël moet zich terugtrekken uit bezette gebieden.
- Israël moet Palestijnen als gelijk beschouwen en niet als twederangsburgers
>> Meer veiligheid in ruil voor bezette gebieden is de enige oplossing denk ik.
(Als de Palestijnen meer kansen krijgen gaat de invloed van extremisten automatisch afnemen en terrorisme veel minder aantrekkelijk worden.)
|
Principessa:
- De Palestijnen hebben Israël reeds járen terug erkend (reeds in 1988 dacht ik; met de Oslo-akkoorden hebben ze dat herhaald).
- Ik denk niet dat het realistisch is te verwachten dat Abbas de veiligheid van Israël
kán garanderen zolang Israël blijft doorgaan met de bezetting van Palestijns gebied, de kolonisering van de Westbank, bouw van de muur, ... Onderdrukking roept immers onvermijdelijk tegengeweld op. Natuurlijk heeft Israël wel recht op veiligheid maar realistischer zou zijn te verwachten dat die eis gelijkmatig verwezenlijkt wordt met het afbouwen van bezetting, etc. ...
- Wat betreft uw twee andere punten: volledig akkoord.[edit]
[size=1]
Edit:[/size]
[size=1]After edit by groene flamingant on 05-06-2005 at 22:59
Reason:
--------------------------------
Citaat:
|
(Als de Palestijnen meer kansen krijgen gaat de invloed van extremisten automatisch afnemen en terrorisme veel minder aantrekkelijk worden.)
|
Principessa:
- De Palestijnen hebben Israël reeds járen terug erkend (reeds in 1988 dacht ik; met de Oslo-akkoorden hebben ze dat herhaald).
- Ik denk niet dat het realistisch is te verwachten dat Abbas de veiligheid van Israël kán garanderen zolang Israël blijft doorgaan met de bezetting van Palestijns gebied, de kolonisering van de Westbank, bouw van de muur, ... Onderdrukking roept immers onvermijdelijk tegengeweld op. Natuurlijk heeft Israël wel recht op veiligheid maar realistischer zou zijn te verwachten dat die eis gelijkmatig verwezenlijkt wordt met het afbouwen van bezetting, etc. ...
- Wat betreft uw twee andere punten: volledig akkoord.[/size] |
[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------
Citaat:
|
|
Principessa:
- Ik denk niet dat het realistisch is te verwachten dat Abbas de veiligheid van Israël kán garanderen zolang Israël blijft doorgaan met de bezetting van Palestijns gebied, de kolonisering van de Westbank, bouw van de muur, ...
- Wat betreft uw twee andere punten: volledig akkoord.[/size] |
[/edit]