Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Dit probleem kan nooit volledig verdwijnen, i.e. iedereen zal wel beslissingen meemaken waar hij/zij het niet met eens is. Wat jij wel over het hoofd ziet, is dat men veel makkelijker een andere beslissing accepteert als men de 'meerderheid' nog steeds bekijkt als mensen waarmee men zich verbonden voelt.
En net daar scoort de 'natiestaat' merkelijk beter dan Europa. Het valt voor een nederlander makkelijker te accepteren dat een nederlandse meerderheid een andere beslissing wil dan hij/zij, dan dat het te accepteren valt dat bvb door een Franse meerderheid hij/zij een maatregel door de strot krijgt geramd.
Misschien dat Europa ooit een gevoel van identiteit kan verschaffen, maar voorlopig is dat voor de overgrote meerderheid v/d bevolking nog niet aan de orde. Verdere integratie is in die optiek imo momenteel waanzin, die enkel zéér slecht voor de eu in zijn geheel kan aflopen.
|
Zelf voel ik weinig verbondenheid met mijn Volk en mijn Bodem, maar dat ligt bij de meeste mensen natuurlijk een ietsje anders. Ik kan niet anders dan dat respecteren.