Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kempen
Want ik wou ooit eens emmigreren naar een van die paradijselijk eilanden voor de kust van Zuid Amerika.
Ik had niet genoeg poen.
De voorwaarden om toegelaten te worden waren niet min. En eigenlijk kon ik dat wel begrijpen. Anders zou iedereen er naar toe willen.
Eingelijk was dat gewoon het gezonde verstand van dat eiland om niet zomaar iedereen toe te laten.
|
Correct.
Ik zie dat je het gevoel van de migrant begrijpt, stel je nu eens voor dat je wél op je eiland mag, en een tijdje erna komt er een beweging in actie die stelt dat je wegmoet omdat je eigenlijk uit een andere cultuur komt en niet meedoet aan de rites van het plaatselijke volk.
|
Kempen zou zoals zovele vlamingen voor hem hem aanpassen aan de gewoonten en wetten van zijn nieuw land! Hij zou zelfs economisch en cultureel een meerwaarde betekenen voor zijn thuisland! Voorbeelden met hopen! moest de kempen daar het crapuul gaan uithangen, eisen van de bevolking dat ze hem in het vlaams bedienen en dat iedereen mosselen met friet zou eten dan is het de normaalste zaak dat ze hem daar met zijn klikken en zijn klakken op de eerste boot terug naar huis zouden sturen! Of niet?