Los bericht bekijken
Oud 6 juni 2003, 18:03   #71
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chill
Ik wil met deze top tien even benadrukken welke politieke tint dit forum heeft.
Asl je de ideologie van deze 10 personen optelt, weet je welke kant het hier opgaat.
Dit is belangrijk als je wenst ideeën te verkondigen.
Geen koetjes en kalfjes kost dus, maar interessante kader waarin de discussies zich plaatsvinden !!!

1 Jan van den Berghe 5358
2 Superstaaf® 5050
3 Knuppel 4203
4 vlaanderen72 4190
5 Paulus de Boskabouter 4005
6 alpina 2614
7 TomB 2571
8 Patriot 2367
9 thePiano 2085
10 Kotsmos

Zou aan de 10 eens willen vragen wat hun 5 belangrijkste politieke ideologieën zijn.

Ga uw gang:
1. Oorspronkelijk kom ik uit de Vlaamse Beweging maar heb die sinds nov. 1979 de rug toegekeerd. Tegenwoordig ben ik lid van de SP.a, het Humanistisch Verbond, ABVV, Soc. Mutualiteiten, en ik lees De Morgen, je zou me centrum-links kunnen noemen of ook links-liberaal.

2. Ik heb sinds sep 2002 een Georgische migrantenorganisatie opgericht met het belangrijkste doel: "de participatie, emancipatie en de integratie van immigranten afkomstig uit Georgië in Vlaanderen, te bevorderen." Ik ben namelijk al meer dan vier jaar wettig gehuwd met een dokteres uit Georgië, die thans voor Gerechtstolk/Vertaler studeert.

3. Ik ben voor de afschaffing van de monarchie, voor de afschaffing van de stemPLICHT, pro migrantenstemrecht na vijf jaar geregeld verblijf, tegen referenda, hervorming van de asielprocedures, verkorte asielprocedures tot max 6 �* 12 maanden, met waarborgen voor de kandidaat asielzoeker (tolk, advokaat enz), pro inburgerplicht, verplichte cursus Nederlands, inburgering op de arbeidsmarkt en herscholing, uitgeprocedeerden moeten binnen de drie maanden effectief uitgezet worden. Ik ben voor vrijheid van religie, voor de afschaffing van de dotaties van gelijk welke religie, absolute scheiding van Kerk & Staat, afschaffing van gesplitst onderwijs, iedereen gelijk en GRATIS onderwijs in staatscholen.

4. Ik ben voor het behoud van een federaal België, pro Europa met meer bevoegdheden en de verdere uitbreiding ervan inclusief Turkije en de landen van de Kaukasus, globalist. Engels wordt Europese taal en verplichte 2de taal in heel de EU.

5. Ik ben tegen het Vlaams Blok e.a. extreem-rechtse partijen inclusief de belangrijkste programmapunten van het VB, het VB moet bij wet verboden worden, haar dotaties ontnomen worden en haar mandatarissen en ook het lidmaatschap ervan moeten buiten de wet gesteld worden. Het VB moet met alle demokratische middelen bestreden worden.