Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Ik vind dat rebellen het recht hebben geweld te gebruiken tegen het regime en burgers die ermee samen werken, doch praktijken zoals ontvoeringen van onschuldige burgers (zoals in Colombië) vallen volgens mij niet te rijmen met welke ideologie dan ook.
Officieel steunt China de maoïstische rebellen niet, China heeft steeds de lijn gevolgd "wij moeien ons niet met de interne aangelegenheden van buurlanden", maar ik denk wel dat de rebellen steun krijgen vanuit een bepaalde hoek in China. In Nepal zijn de communisten ook verdeeld, enerzijds heb je deze die in het parlement zitten en dikwijls meer stemmen halen dan de regeringspartijen, anderzijds de maoïsten en beiden zijn bitter verdeeld, een oude communistische traditie overigens (helaas)... maar de staatsgreep van de koning heeft beiden wel dichter bij elkaar gebracht en er zou voor het eerst sprake zijn van samenwerking. Samenwerking tussen beide communistische stromingen zou de doodsteek betekenen voor het koninklijke regime.
|
Hoe denk je dat ze aan die landmijnen, komen, ...
Waarom China zo'n wapendeals wil afsluiten...
Als we hier niet oppassen, ... China is een grootmacht in wording, met een bevolkingsprobleem en een boomende economie...
Nog even en ze moeten op zoek naar meer lebensraum,

en rechts van hun is er alleen maar oceaan, en een grote buur, met een enorm arsenaal aan kernwapens, met een paar texanen en havikken die maar een verkeerde scheet moeten detecteren om op de knop te drukken.
Links van hen ligt er wat woestenij, en een verschrompelde, uit elkaar vallende wereldmacht, die altijd eigelijk de orde in de regio bewaard heeft, omdat iedereen er als de dood voor was, ...
En dan ligt er een groot welvarend goed georganiseerd en gestructureerd gebied vol buisinessman, die nu veel geld verdienen aan de zaak, maar geen leger hebben dat op iets trekt, en eigelijk niet meer dan een bende mietjes zijn, op een paar groepen dan na, maar die eigenlijk nie genoeg tanden hebben om ze te laten zien.
Het gele gevaar is dus wel degelijk een gevaar, en als we niet oppassen, Krijgen we terug een Atilla De Hun scenario. Namelijk oprukkende barbaren uit het oosten die vluchten voor andere oprukkende barbaren.
Ik hang nu wat de onheilsprofeet uit, maar ik kan er ook niet aan doen, ik denk altijd direct aan het slechtste, dan kan het alleen maar meevallen achteraf ...