Los bericht bekijken
Oud 13 juni 2005, 11:46   #114
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Wanneer zullen we in Vlaanderen een "allochtoon" als Di Rupo als partijvoorzitter hebben? Tot dan zou ik maar niet te veel zagen over Di Rupo. De man is van uiterst bescheiden komaf, volgde TSO, en schopte het tot Dr. in de natuurkunde en tot top-politicus. En inderdaad, hij is intelligent en sympathiek. Dat mag ook eens gezegd worden.
En o ja, ik vergat het bijna, ik heb nog zo'n vervelend vraagje: was er niet ergens een Minister van cultuur van Marokkaanse afkomst in ons land? En waar was zij minister? In het Noorden van ons land?
Enkel idioten hebben bezwaren tegen Di Rupo omdat hij 'allochtoon' is. En er zijn weinig zulke idioten. Hij is zoals velen van eenvoudige komaf en daarbij Dr en sympatiek. Tot zover dus allemaal positief, maar daar gaat het niet over.
Hij is voorzitter van de PS die van Wallonië een verzorgingsstaat maakt op kosten van Vlaanderen. Dat is het probleem. En dat hij intelligent is maakt de zaak alleen erger.
Nu mogelijk is er beterschap op komst met zijn Marshall-plan. Maar dan niet met ons geld. De transfers zijn zo al groot genoeg. De Walen moeten leren zelf de handen uit de mouwen steken.
En o ja, ik vergat het bijna als er een allochtoon Vlaming met de Vlamingen wordt en mee ons huis opbouwt dan mag hij van mij gerust minister worden.
luc broes is offline