Discussie: het raadsel hitler
Los bericht bekijken
Oud 15 juni 2005, 11:25   #281
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
(Bij vlaams blok-bijeenkomsten zie je dat ook trouwens. Het 'massagevoel'. Met heel den hoop 'eigen volk eerst' of 'baas in eigen land'. Best eng vind ik. )
Ik heb daar zelf een paranoia voor, massahysterie. Bijvoorbeeld 11september had ik echt iets van 'even afstand nemen rustig nadenken' terwijl ze daar al bezig waren over WOIII enz.
Dat is inderdaad heel eng! Ook die Vlaams Blok meetings als je dat ziet op tv, brrrr. Om de kriebels van te krijgen.
Het ergste is dat veel mensen denken dat je al een behoorlijk laag zelfbeeld enzovoort moet hebben en dat zij immuum voor deze elementaire en fundamentele groepsprocessen. Helaas is niemand dat ...
Het zijn gewone sociaal-psychologische processen eigen aan de mens die ons beïnvloeden, zonder dat je het zelf door hebt.

Dat wil niet zeggen dat ik tegen deze groepsfenomen ben (dan zou ik tegen de mens zijn), ik zou het zelfs geweldig vinden moest er zo iemand onder ons opstaan en �*lle mensen onder één vlag kunnen brengen, de hele wereld. Islam, Christen, Jood, Boeddhist, ... en alle anderen, om zo te vechten tegen ... de milieuvervuiling. Dat lijkt me gewoon geweldig. En het zou in theorie mogelijk moeten zijn.