Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
het is ook niet zo dat alle doppers profiteurs zijn. Ik vind dat als je geen chance hebt op de werkvloer en je om de een of andere reden je job verliest je recht hebt op een doppers loontje, maar dit mag niet te lang duren, na een half jaar zou je vind ik al minder moeten krijgen van de rva, want nu is het zo dat er vele zijn die niet "onder " hunner stand willen gaan werken want daar hebben ze niet voor gestudeerd, flauwe kul vind ik dat, als je echt wil werken dan vind je ook werk dat is mijn mening, misschien verdien je wel minder en wordt je wel moe maar je hebt werk, nu krijgt men bijna evenveel dopgeld als dat men zou gaan werken, dit is niet echt een goede motivatie van de overheid uit om actief een job te zoeken of om je om te scholen.
|
Voor mijn part mag de werkloosheidsuitkering zelfs omhoog maar wel beperkt in de tijd.
Iemand die minstens drie jaar in een bedrijf werkzaam was mag, in geval van herstructurering, gerust de eerste drie maanden 80 % van zijn loon ontvangen. Om de drie maand gaat er 5´% af tot het minimum. Maximum loopduur van de werkloosheid één derde van de reeds gewerkte maanden.