Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2005, 23:30   #1
Abiogenesis
Lokaal Raadslid

Abiogenesis's schermafbeelding

Standaard Op weg naar (weer) "racisme in Sint-Niklaas"?

Het weer begint eindelijk op iets te trekken, eigenlijk al iets te veel van het goede maar kom. In Sint-Niklaas ligt recreatiepark "de Ster". Een grote vijver met wandelmogelijkheden, speeltuin, zwembad met glijbanen, enz...

Wie denkt daar rustig te kunnen genieten van de zon en het water heeft het veelal mis. Constant zijn er opstootjes met allochtone jongeren, dit begint reeds op de tram en bus (vanuit Antwerpen, Beveren, enz...). En het is pas gedaan wanneer de laatste jongeren terug van de bus gezet zijn in (vooral)Antwerpen.

De lijn neemt regelmatig extra voorzorgsmaatregelen omdat hun chauffeurs het niet meer zien zitten om zonder begeleiding met onze nieuwe belgen rond te toeren.

Nog niet zo lang geleden heeft Willockx nog een verbod uitgesproken voor allochtonen in het recreatiepark. Momenteel is daar niets meer van in huis, maar de problemen beginnen al terug volop de kop op te steken.

Graag had ik jullie gedacht geweten over het volgende:

1) Als het Vlaams Belang als eerste met zo een maatregel gekomen was, had het dan wereldnieuws geweest? En was het "centrum voor positieve discriminatie" er weer als de kippen bij geweest? Waarom mag een rode burgemeester zoiets dan wel?

2) Vindt u het kunnen dat er bepaalde groepen voor een bepaalde tijd de toegang ontzegd wordt tot eender wat?

3) Als Willockx hun de toegang kan verbieden, zou De Lijn dan ook kunnen zeggen dat ze die probleemjongeren niet meer naar daar brengen? Nu kost het handenvol geld: ze betalen niet, breken de bus af en er moeten veel controleurs op de baan zijn, speciaal voor die ritten (dan vooral lijn 82 en 81 Antwerpen - Sint-Niklaas)