Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2005, 23:36   #19
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Ge zoekt een laag gelegen plek en ge laat het vollopen. Vooral de andere kant van de dijk langs een rivier is ideaal.

Hier langs de maas, als ge een paar dorpkes (waar ik in woon) laat verdwijnen kunt ge hier een perfect meer maken. Ik ken iemand die met zijn slaapkamer opt 1ste verdiep in de winter op maaswaterniveau zit.

Ahzo. Mmmm, goed idee!

Als het maas water zuiver is toch want anders wordt dat ander ook vuil. Mja, als 't moet kunnen we het ook zuiveren.

En uiteindelijk ... ik kan me voorstellen dat het niet plezant is als je dorp onderloopt dus ... misschien willen die mensen daar best wel weg maar doen ze het niet omdat hun huizen niet veel waard zijn door de dreiging van overstromingen?

Als jullie dan als dorp(en) volledig samen kunnen blijven en allemaal kunnen gaan wonen op een stuk 'woestijn' in België (lees: grond zonder meer, bomen, bos, natuurgebied etc.) in nieuwe woningen (daarbij denk ik vooral aan huizencomplexen waarbij een hele gemeenschap samenwoont, die één grote gemeenschappelijke tuin hebben, of course met boompjes, parkje en bos, (potgrond aanvoeren ) maar over dat idee moet ik nog 'ns 'n topic opstarten denk ik :-s, bedoeling is dat de boel niet verzuurd). Of gewoon in traditionele huizen gaat natuurlijk ook. Zouden de dorpelingen daar dat ooit eventueel zien zitten?