Los bericht bekijken
Oud 22 juni 2005, 09:59   #166
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
Een link zetten tussen het probleem van de straffen onder de 6 maanden en de criminaliteit van vreemdelingen lijkt mij totaal absurd. Dat zou willen zeggen dat die regel eigenlijk (bijna) enkel de veroordeelde vreemdelingen treft.
Jij snapt het maar niet he? Een regering die dergelijke beslissingen neemt is niet geloofwaardig, punt. Waar heb ik een link gelegd met allochtonen? Je wilt maar niet begrijpen dat criminaliteit het probleem is en niet de vreemdelingen per se.

Citaat:
je zegt het zelf: het gaat om een minderheid zelfs binnen de Marokaanse gemeenschap. Het gaat om een aantal bendes die denken dat ze het zijn. En die moeten natuurlijk worden aangepakt. Zoals de andere vormen van criminaliteit.
Maar die worden NIET aangepakt.

Citaat:
Maar waar ik niet mee akkoord ben, is dat men die bendes gebruikt (misbruikt) om een veralgeming te maken naar de volledige Marokkaanse gemeenschap. Daarom stel ik de vraag: als een allochtoon crimineel wordt (simpel uitgedrukt), is het omdat hij allochtoon is, of om andere redenen?
Zolang je de criminaliteit niet effectief heb aangepakt zal de link tussen allochtonen en criminaliteit gelegd worden, want zo zit de mens in elkaar. De zichtbare criminaliteit is grotendeels het feit van allochtonen, vandaar dat de link gemaakt wordt. De mensen gaan af op wat ze zien. Dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo zijn. De oplossing bestaat erin om de zichtbare criminaliteit zichtbaar te bestrijden. Maar dat gebeurt niet. Wat wel gebeurt zijn theoretische discussies als deze waarin men mensen verwijt af te gaan op wat ze met hun eigen ogen zien. "Je mag die link niet leggen!" Maar het wordt toch gedaan.

Ik weet heus wel dat crmineel gedrag niet door de huidskleur wordt bepaald maar wat ik ervan denk zal concreet niets veranderen aan het stemgedrag van wie dan ook. Je mag elke Blokker nog kunnen overtuigen dat men geen crmineel is omdat men allochtoon is, dan nog gaan zij op het Blok stemmen omdat zij de kutmarrokanen weg willen.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden