Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Coclusie: het homohuwelijk is volgens V/d Berghe erger dan abortus, terwijl volgens ons programma ABORTUS GELIJK IS AAN MOORD.
|
Abortus is materiële moord. Homohuwelijk is moord op onze waarden en de basisordening van een samenleving. Abortus treft een samenleving onmiddellijk; homohuwelijk (en de daarmee verbonden ontaarding) treft een samenleving op lange termijn. Dergelijke verrotting op intellectueel vlak is altijd erger dan materiële ontreddering. Daarom zegt het Vlaamse spreekwoord ook "de vis begint te stinken bij de kop"; eens een maatschappij aan de kop verrot is, wordt het bijzonder moeilijk de zaak recht te trekken. Homohuwelijk en het gelijkschakelen van afwijkende samenlevingsvormen zijn daar een uiting van.
Dat "volgens ons programma" is volgens mij niet het juiste uitgangspunt. Abortus is objectief moord, niet "volgens ons programma".
Ik voel geen nood een eigen partij te stichten, daarvoor zie ik de christelijke basisbeginselen volledig weerspiegeld in het VB-programma. Dat is me voldoende.
En het verheugt me dat de partijbijeenkomst geslaagd was; ik had er bij willen zijn, maar enkele leerlingen hadden me wat bijlessen gevraagd in de namiddag.