Los bericht bekijken
Oud 6 oktober 2002, 19:30   #272
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Dat is dan idd woord tegen woord met diene verstande dat de anti-homo's zo ie zo toch het onderspit zullen moeten delven tegen de pro homo's want het homohuwelijk komt er, en dat kan ik nu met 200 % zekerheid bevestigen, hopelijk nog deze legislatuur anders héél zeker tijdens de volgende (begin) legislatuur.
Goed, ik zal u na afloop van dit politiek werkjaar aan uw eigen woorden herinneren. Men hoeft geen alwetende politicoloog te zijn om te zien dat het homohuwelijk niet goed ligt in deze regering; en zoals de politieke zeden het vragen spitsen de tegenstellingen zich altijd nog meer toe naarmate de verkiezingen eraan komen. Zoals de kaarten er nu voorliggen komt het er zeker niet tijdens deze legislatuur.

't Lijkt er wel op dat de strijdende homoseksuelen hier al viktorie kraaien voor de overwinning nog maar in zicht is. Dit lijkt wel op de Franse veldheer die op de Groeningekouter ook zo zeker van zijn stuk was...

Citaat:
En ik kom in contact met alle lagen van de bevolking en een héél duidelijke meerderheid heeft daar totaal geen problemen mee. En dat het de waarden van het gezin etc. aantast dat is dikke vette zever! Een gezin is een gezin en of dat nu uit een man en vrouw of man en man of vrouw en vrouw bestaat dat is identiek hetzelfde.
De kleine cel, het gezin, bestaat uit man, vrouw en kinderen (met eventueel inwonende familie). Een man die met een man het leven deelt, woont samen, maar dat is geen gezin. Een gezin kan slechts gevormd worden tussen een man en een vrouw.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden