Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Dus jij denkt dat Bush democratisch is verkozen? Ik denk dat de verkiezing van Busch gewoon het resultaat is van een groots opgezet showprogramma. Het heeft niets met democratie te maken. Amerika is trouwens niet eens democratisch want ook de gewone man in de USA heeft na de verkiezingen geen bal meer te vertellen voor de eerstvolgende 4 jaar. En je geeft zelf toe dat het niet eens zeker is dat hij de meerderheid van de stemmen had. (er is ook nog het eigenaardig kiesstelsel in de US dat nog erger is dan in België.)
Citaat:
Ja, in een democratie krijg je altijd te zien wat de meerderheid van het volk wil.
Maar dat wilt niet zeggen dat de meerderheid van het volk ook weet? wat goed is voor iedereen van dat volk.
|
En jij bent natuurlijk een van die supergenieën die natuurlijk wel weet wat er goed is voor de bevolking. Loof de heer want hij is onfeilbaar.
Zwak man,zwak!!!!
|
Dus voor u is ieder land waar geen BROV bestaat een ondemocratisch land.
Dus CD&V en N-VA zijn ondemocratische partijen.
Ik heb nog een voorbeeld waar democratie ook niet alles bewezen heeft.
Duitsland 1938. De NSDAP was ook democratisch verkozen in die tijd.
Maar dat was democratisch voor u, want er was geen BROV. Sorry.
Neen, ik ben niet onfeilbaar. Ik heb nooit gezegd dat ik dat ben. Ik heb gezegd dat de bevolking niet weet wat goed is voor iedereen van het volk. Ik ben een lid van die bevolking, dus ik weet dat ook niet.
Maar dus jij vind dat democratie perfect is... OK, dat is uw mening, niet de mijne. Daarom verschillen we van elkaar (gelukkig).