Los bericht bekijken
Oud 26 juni 2005, 08:58   #21
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Het is belangrijk voor onze kinderen dat ze naast het Nederlands nog een aantal talen kennen.
Absoluut

Citaat:
Belangrijkste is Engels, zoveel is zeker. Maar de meeste Vlamingen kunnen wel een woordje Engels. Vooral de jongeren.
idd

Citaat:
Een deel kan ook Spaans en Duits. Baat het niet, het schaadt niet. Maar is niet broodnodig.
ik versta niet waarom het Frans hier niet bijstaat [size=1](zie Am. sig; weer een embargo ja?)[/size]: Kijken we naar het aantal mensen die het in de Wereld spreken, dan is de volgorde Sp-Fr-Du; kijken we naar de "dichtbijheid" dan is de volgorde ongetwijfeld Fr-Du-Sp [size=1](já, ik weet het, in Am. is Sp. eerst)[/size]. Het lijkt me dan ook niet meer dan eerlijk Fr erbij te plaatsen?

Citaat:
Frans is meegenomen, en een deel kan dat ook, maar is niet echt primordiaal.
dit klopt uiteraard niet, maar hij werkt n

Citaat:
Behalve dat ze Frans moeten kunnen om een job te vinden zolang Vlaanderen deel uitmaakt van de structuur België.
qué[size=1](aangezien ge spaans toch zo belangrijk vindt)[/size]? Mócht VL ooit onafhankelijk raken, dan zijn we voor meer dan de helft omringd door franstaligen. En tóch hebben we in een onafhankeljk VL geen Frans meer nodig? Sterk!

Citaat:
Maar een Nederlander of Duitser hoeft absoluut geen Frans te kennen, dus zie ik niet in waarom het zo belangrijk zou moeten zijn voor de Vlaming.
Zie mijn argumentatie hierboven: we zijn (in B/VL) omringd door franstaligen; de Nederlanders niet, wel door duitstaligen (ze leren dan ook Du ipv Fr). De argumentatie "dat die geen fr moeten kennen" is dan ook als een klein kleutertje "ik ben de enige in de klas die...."

Citaat:
Een belangrijke taal naast het Engels is Chinees. Toekomstgericht. Ik zou er dus zeker voor pleiten om op school ook Chinese taalles te geven.
mmm, misschien; maar ws toch te moeilijk

Citaat:
Talen zijn belangrijk. In orde van belang naast onze moedertaal moet komen:

Engels
Chinees
eventuueel Spaans, Duits, Frans of Italiaans
andere talen
Mijn volgorde:
  1. Engels
  2. Frans
  3. Duits
  4. Chinees - Spaans
[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by rodeo on 26-06-2005 at 09:58
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Het is belangrijk voor onze kinderen dat ze naast het Nederlands nog een aantal talen kennen.
Absoluut

Citaat:
Belangrijkste is Engels, zoveel is zeker. Maar de meeste Vlamingen kunnen wel een woordje Engels. Vooral de jongeren.
idd

Citaat:
Een deel kan ook Spaans en Duits. Baat het niet, het schaadt niet. Maar is niet broodnodig.
ik versta niet waarom het Frans hier niet bijstaat [size=1](zie Am. sig; weer een embargo ja?)[/size]: Kijken we naar het aantal mensen die het in de Wereld spreken, dan is de volgorde Sp-Fr-Du; kijken we naar de "dichtbijheid" dan is de volgorde ongetwijfeld Fr-Du-Sp [size=1](já, ik weet het, in Am. is Sp. eerst)[/size]. Het lijkt me dan ook niet meer dan eerlijk Fr erbij te plaatsen?

Citaat:

Citaat:
Behalve dat ze Frans moeten kunnen om een job te vinden zolang Vlaanderen deel uitmaakt van de structuur België.
qué[size=1](aangezien ge spaans toch zo belangrijk vindt)[/size]? Mócht VL ooit onafhankelijk raken, dan zijn we voor meer dan de helft omringd door franstaligen. En tóch hebben we in een onafhankeljk VL geen Frans meer nodig? Sterk!

Citaat:
Maar een Nederlander of Duitser hoeft absoluut geen Frans te kennen, dus zie ik niet in waarom het zo belangrijk zou moeten zijn voor de Vlaming.
Zie mijn argumentatie hierboven: we zijn (in B/VL) omringd door franstaligen; de Nederlanders niet, wel door duitstaligen (ze leren dan ook Du ipv Fr). De argumentatie "dat die geen fr moeten kennen" is dan ook als een klein kleutertje "ik ben de enige in de klas die...."

Citaat:
Een belangrijke taal naast het Engels is Chinees. Toekomstgericht. Ik zou er dus zeker voor pleiten om op school ook Chinese taalles te geven.

Citaat:

Engels
Chinees
andere talen
Mijn volgorde:
  1. Engels
  2. Frans
  3. Duits
  4. Chinees - Spaans
[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Absoluut

Citaat:
idd

Citaat:
ik versta niet waarom het Frans hier niet bijstaat [size=1](zie Am. sig; weer een embargo ja?)[/size]: Kijken we naar het aantal mensen die het in de Wereld spreken, dan is de volgorde Sp-Fr-Du; kijken we naar de "dichtbijheid" dan is de volgorde ongetwijfeld Fr-Du-Sp [size=1](já, ik weet het, in Am. is Sp. eerst)[/size].

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Engels
Chinees
andere talen
Mijn volgorde:
  1. Engels
  2. Frans
  3. Duits
  4. Chinees - Spaans
[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door rodeo : 26 juni 2005 om 08:58.
rodeo is offline   Met citaat antwoorden