Los bericht bekijken
Oud 26 juni 2005, 21:21   #175
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Je hebt in zoverre gelijk dat een stimuleren van het meerverbruik de mensen zorgelozer zal maken. Maar ik heb het vroeger ook al geweten, dat men bij ons in Limburg en ook elders niet teveel water mocht gebruiken. Dat is typisch iets voor de moderne maatschappij: het was schoon weer en iedereen ging dus zijn tuin sproeien, zijn auto wassen met de brandslang, enz. Natuurlijk is er niet zoveel water tegelijk, dus verspilling moet ontmoedigd worden. Maar niet door de prijzen weer te verhogen, maar door de mensen erop te wijzen dat water een kostbaar iets is. Kostbaarder dan diamant, want we kunnen niet leven zonder water (terwijl ik zowel nu als dan ook kan leven zonder diamant). De intrinsieke waarde van het water is onderhevig gemaakt aan een ruilwaarde, die momenteel voor diamant veel hoger ligt. Hoeveel liter water zou ik moeten betalen voor een serieze diamant ? Maar in een woestijn zonder water, waar mijn drankvoorraad op is, ben ik bereid een diamant te geven, en nog wel twee ook, voor een fles water die mijn leven kan redden.

Idd, dankuwel!!