Los bericht bekijken
Oud 27 juni 2005, 01:00   #152
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Ik ben blij dat de discussie weer een beetje on-topic is gekomen, toen jullie elkaar aan het bashen waren had ik er weinig zin meer in.

Na nog wat rondsnuffelen op Internet (oa wiki), ben ik weer een stuk wijzer. Ik begrijp nu ook wat Frans-Vlaanderen inhoudt. Blijkbaar heeft hebben de Nederlandstalige gebieden heel wat oppervlakte verloren in de loop van de geschiedenis. Die Fransen hebben het altijd slim gespeeld en daar zal ook wel de diepgewortelde afkeer van Fransen in Nederland uit zijn voortgesproten. Het is erg zonde dat er in grote van oorsprong Nederlandstalige gebieden nu alleen nog maar de Franse cultuur leeft. Ik noem bijvoorbeeld Rijsel, Duinkerken, Atrecht, Brussel. Erger is het dat de verfransing van NOG meer Nederlandse gebieden nog steeds aan de gang is in Belgie (Brussel, stelletje kneuzen!). Ik ben erg blij dat ik in Nederland woon en dat de verfransing nooit verder zal komen dan de Nederlands-Belgische grens. Omdat het zo langzaam gaat staat niemand er bij stil, maar het Frans rukt langzaam maar zeker op. Als ik zie dat het in Frans -Vlaanderen ~350 jaar heeft geduurd voordat er niemand meer Vlaams spreekt, schat ik dat Vlaanderen nog ongeveer 500 jaar heeft. Jammer, maar helaas.

Ik ben inmiddels op meerdere sites geweest. Ik heb meerdere Belgen gevraagd wat zij er van vonden. Het is mij duidelijk dat de Vlamingen een vredelievend en zachtzinnig volk zijn. Tenzij er een nationale ramp komt, of een nieuwe revolutie onder leiding van de Fransen, zal Belgie altijd Belgie wezen, en zal het Vlaams van Vlaanderen ten onder gaan.

Het is mij verder opgevallen dat dit forum van prima niveau is maar dat de standpunten behoorlijk extreem zijn. Helaas is dit forum in mijn ogen dan ook geenszins een juiste afspiegeling van wat er daadwerkelijk leeft onder het Belgische volk.

Nederlanders zijn nou eenmaal een eerlijk volk van handelaars, en Fransen zijn nou eenmaal gluiperds. You never stood a chance...

Mark my words, over xxx jaar zal iemand dit teruglezen en mij gelijk geven.

Groetjes,

Keats
Keats is offline   Met citaat antwoorden