Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kayo
Ik zou het volgende willen zeggen, mensen die geimmigreerd zijn in België bijv.
die mogen van mij part, hun dubbele nationaliteit behouden omdat ze in hun thuisland zijn opgegroeid enzo... maar de nieuwe Belgen zoals de Maghrebijnen van de 2 en 3 de generatie die hier geboren zijn, zijn aangeraden om maar voor één nationaliteit te bezitten omdat het anders als verwarrend voorkomt, de meeste jongeren hebben al een identiteitscrisis, ze worden zelfs in hun eigen land van hun ouders, beschouwd als een vreemdeling.
In Maghreblanden zoals Marokko hebben alle staatsburgers de marokkaanse nationaliteit ook als zijn ze aan de andere kant van de wereld geboren, en brengen ze daar heel hun leven door , dat is toch absurd ?
Nederland heeft de nationalteitkeuze aangekaart met Marokko maar enkele regeringsleiders hebben het plan gewoon van de tafel geveegd.
Een van de storende factor bij die problematiek is de immense cultuurverschil.
zodat onderhandelen een moeilijk proces wordt...
|
Aha, nog iemand met hetzelfde idee, interessant!

(Ik durfde 't al bijna niet te posten omdat ik niemand wou shoqueren ofzo

)
Ma euhm, over dat bijkomend onderscheid dat u maakt: daarin ben ik volledig akkoord.
Het is een beetje absurd om het door te drijven tot 2e en 3e generatie migranten. Dan zou bijvoorbeeld een Belg die met een Italiaan trouwt het kind ook Italiaans-Belgs moeten zijn en als dat kind dan op haar/zijn beurt trouwt met een Griek(se)... zou dat kind Grieks-Belgisch-Italiaans worden enzovoort ...

Dat zou wel een beetje absurd worden.
Ik wist trouwens niet dat de term 'nieuwe Belgen' op migranten van de 2e en 3e generatie sloeg.
Citaat:
In Maghreblanden zoals Marokko hebben alle staatsburgers de marokkaanse nationaliteit ook als zijn ze aan de andere kant van de wereld geboren, en brengen ze daar heel hun leven door , dat is toch absurd ?
|
Wat bedoel je hier precies mee? Als ik 't niet verkeerd begrijp betekent dat dat Marokanen die in België geboren worden en hier wonen, Marokaan zijn? Dat is toch niet zo hé?