Los bericht bekijken
Oud 29 juni 2005, 00:00   #58
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
Etienne Vermeersch is een humanist. Hem een haatdragende figuur noemen is totaal onterecht. De man probeert met argumenten te overtuigen. In volgende tekst vind je dit zeer goed terug:

Racisme en ethiek. Filip Dewinter en het nazi-racisme - Etienne Vermeersch

Tijdens De zevende dag van 16 maart heb ik beweerd dat Filip Dewinter (FD) racistische opvattingen had in de nazi-betekenis van dit woord. Sindsdien vraagt men mij van diverse zijden of ik dat ook kan aantonen. Wegens de ethische aspecten die hiermee verbonden zijn wil ik dit in deze context graag doen.

Het racisme, in de oorspronkelijke betekenis van dit woord, kreeg zijn eerste theoretische formulering bij Joseph Arthur de Gobineau (1853). Houston Stewart Chamberlain (1899) werkte die denkbeelden verder uit en door Hitler en zijn nazi-partij werden ze tot in hun meest absurde en onmenselijke consequenties in praktijk gebracht. Men kan deze visie als volgt samenvatten. >>knip<<
Mag ik hieruit concluderen dat de mens dus tot in 2031+ last blijft houden van nazistische en anderszins racistische bewegingen, zowel binnen de westerse als oosterse als zuiderse als noordelijke [als de rest van de windstreken] cultuur?

LOS DAARVAN: WAAR BLIJVEN DE SCANS VAN COMPLEET STUPIDE POSTERS?
VLAAMS BEHANG BESTAAT AL 20 JAAR, IN VERSCHILLENDE HOEDANIGHEDEN. EN HET ENIGE WAT IK VAN DIE LUI ZIE, IS RACISTISCH GENEUZEL EN JAREN '50 POSTERS. IK WIL SCANS ZIEN, POTVERDORIE!!![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Mephisto on 29-06-2005 at 01:03
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Etienne Vermeersch is een humanist. Hem een haatdragende figuur noemen is totaal onterecht. De man probeert met argumenten te overtuigen. In volgende tekst vind je dit zeer goed terug:

Tijdens De zevende dag van 16 maart heb ik beweerd dat Filip Dewinter (FD) racistische opvattingen had in de nazi-betekenis van dit woord. Sindsdien vraagt men mij van diverse zijden of ik dat ook kan aantonen. Wegens de ethische aspecten die hiermee verbonden zijn wil ik dit in deze context graag doen.

Het racisme, in de oorspronkelijke betekenis van dit woord, kreeg zijn eerste theoretische formulering bij Joseph Arthur de Gobineau (1853). Houston Stewart Chamberlain (1899) werkte die denkbeelden verder uit en door Hitler en zijn nazi-partij werden ze tot in hun meest absurde en onmenselijke consequenties in praktijk gebracht. Men kan deze visie als volgt samenvatten. >>knip<<
Mag ik hieruit concluderen dat de mens dus tot in 2031+ last blijft houden van nazistische en anderszins racistische bewegingen, zowel binnen de westerse als oosterse als zuiderse als noordelijke [als de rest van de windstreken] cultuur?

LOS DAARVAN: WAAR BLIJVEN DE SCANS VAN COMPLEET STUPIDE POSTERS?
VLAAMS BEHANG BESTAAT AL 20 JAAR, IN VERSCHILLENDE HOEDANIGHEDEN. EN HET ENIGE WAT IK VAN DIE LUI ZIE, IS RACISTISCH GENEUZEL EN JAREN '50 POSTERS. IK WIL SCANS ZIEN, POTVERDORIE!!![/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Mag ik hieruit concluderen dat de mens dus tot in 2031+ last blijft houden van nazistische en anderszins racistische bewegingen, zowel binnen de westerse als oosterse als zuiderse als noordelijke [als de rest van de windstreken] cultuur?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Mephisto : 29 juni 2005 om 00:03.
Mephisto is offline