Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Je stelt jezelf elke dag bloot aan de zon. Hoeveel keer wordt daarentegen ne gemiddelde mens blootgesteld aan hoge dosissen radioactieve straling, die dan nog de impact moeten hebben die u beschrijft (wil al zeggen dat ge een alfa-straler of beta-straler in uw lijf moet hebben zitten !!) ???
Het risico van de zon is dus zeer duidelijk veel hoger.
|
Ja maar zo werkt het toch niet?
Die straling van de zon die valt weg als we binnen zijn, en is vele malen kleiner.
De radioactieve straling daarentegen valt niet weg als je binnen bent (tenzij je huis ertegen voorzien is)... en kan blijven op je gestel voortwerken, en dat terwijl het een veel grotere dosis is.
Daarbij: de zon is een natuurelement, essentiëel voor het leven op aarde (zoals drinkbaar water

) dit is waarschijnlijk in uw ogen geen steekhoudend argument maar ... de zon is noodzakelijk voor alle leven. Zou het dan niet vrij sadistisch zijn als de zon ons weer van de aarde afstraalt (als je begrijpt wat ik bedoel?)... Dat zou toch fout zijn ...
Kernreactoren zijn bij mijn weten geen natuurelement, maar is ontworpen door de mens. Dat een mens iets ontwerpt schadelijk voor de mens, daar kan ik in komen, voor bewijs hoef je maar rond je te kijken (of voor je: computerscherm

) maar dat de natuur iets zou ontwerpen zodat de levende wezens ... Nee ...