Los bericht bekijken
Oud 9 juni 2003, 20:37   #91
::Marginaal::
Lokaal Raadslid

::Marginaal::'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ::Marginaal::
Citaat:
Kijk nu naar de Kon. Elisabethwedstrijd: daar laten ze tegenwoordig Koen Wauters, Jean Bleaute, Frank de Boosere(en volgende keer ongetwijfeld Sergio en Felice) opdraven om zinloze commentaar te leveren om toch maar niet te "intellectueel" te doen.
Maar je kunt over die wedstrijd nog 'intellectualistisch' doen...in godsnaam, waarom zo bang dat men op tv plots minder intellectualistisch gaat doen?
NOG MINDER INTELLECTUALISTISCH?! En het is nu al zo erg.
Weet je wat, kap met de universiteit en wordt voetbalist !

A ja, wat die lulpraat van die professor over de elite betreft(in de Morgen, natuurlijk) die is onwaardig om op een universiteit les te geven.
???

dank u voor deze hoogst intellectuele bijdrage. "wordt voetbalist"= word voetbalist om te beginnen En ik hoef toch niet met de universiteit te kappen omdat ik een hekel heb aan mensen die door hun "intellectueel-zijn" blind zijn voor wat er bij andere mensen leeft. Dat is niet inferieur. En de "domme massa" doet bijlange niet zo druk als jij. En waarom moet ik dan juist voetbalist worden, is een voetbalist automatisch dom ofzo? Jij denkt en leeft in karikaturen, beste man. Iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten. De één is meer wetenschappelijk ingesteld, de ander heeft een grote sociale vaardigheid, ... Iedereen draagt iets bij tot de samenleving. De culturen verschillen, maar zijn daarom niet inferieur of superieur. Bach is vaneigens een groot componist geweest. Hij verdient erkenning daarvoor. Maar verdikke, mensen die techno-muziek maken leven ook met hart en ziel voor hun muziek hoor. Denk trouwens nie dat et simpel is zo'n muziek te maken.

Die professor heeft toch wel een punt hoor. Als ik zie hoe iemand als jij, die zichzelf als intellectueel beschouwt, zich druk maakt om populaire cultuur en niet eens doorheeft dat daar ook zeer goede dingen inzitten...dan heeft hij een punt dat de elite moet leren kijken naar volkscultuur.

In godsnaam, bedaar nu eens en durf te beseffen dat volkscultuur erg genietbaar is en trouwens vernieuwender is dan elitecultuur. Ik heb zo de indruk dat de elite zich blijft vastklampen aan de oude cultuur. Vaneigens dat Bach goed is, dat wel. De elite beweert steeds dat volkcultuur leeg is en ontaard is, maar ze kunnen er gewoon niet naar kijken. Als er één iets is dat pseudo-intellectueel is, dan is het wel dat cultuurpessimisme.

De elite heeft lange tenen me dunkt.

en dat gedoe rond het pseudo-intellectualisme van pol & soc moet maar eens stoppen. Die mythe gaat altijd rond dat pol & soc een uitgevonden zeverrichting is...Zelf studeer ik moderne geschiedenis, dus ik ken de richting niet zo goed. Maar ik vind dat je dergelijke beledigingen niet zomaar kunt rondstrooien zonder een duidelijke wetenschappelijk-filosofische kritiek.

Wel meneer de intellectueel, als je niet in je ivorentoren zit om stiekem naar thuis te kijken, kom dan eens naar buiten en verken de volkscultuur.

BTW, je hoeft niet te antwoorden natuurlijk, maar hoe oud ben jij en wat studeer je of studeerde je?