Los bericht bekijken
Oud 2 juli 2005, 17:09   #13
Nick_
Perm. Vertegenwoordiger VN

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joriske
Afrikanen waren veel welvarender tijdens de laatste decennia van het kolonialisme dan vandaag.
Volgens mij juist omdat we ze aan hun lot overlieten eens we die landen hadden leeggeplunderd.

Citaat:
Zulke redeneringen ('het is allemaal de schuld van het Westen') zijn juist deel van het probleem, zij geven de corrupte Afrikaanse dictators de nodige uitredes voor hun incompetentie en geldzucht.
Naast het feit dat het Westen halsstarrig weigert om écht iets te doen aan de situatie, maken al die verschillende dictators in vele Afrikaanse landen het er inderdaad niet beter op.
Maar dictaturen zijn nu eenmaal typisch voor verarmde landen. Dictaturen vind je niet in rijke landen.
Daarom denk ik dat je er niets aan helpt om een dictator van zijn troon te stoten, want meteen zal er een nieuwe opstaan. Dat is al meermaals gebleken.
Eén van de krachtigste wapens om het in Afrika beter te maken is onderwijs. Ik denk dat dat de sleutel is tot een leefbare wereld voor iedereen. Voorlichting opent mensen de ogen, maakt mensen klaar voor revolutie, maakt mensen klaar voor een kentering.
Nick_ is offline   Met citaat antwoorden