Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
Laat me toch nog eens duidelijk wezen:
Een censor is iemand die een publiciatie beoordeeld alvorens ze wordt gepubliceerd. Censuur is het voorafgaandelijk verbieden van publicaties.
Hier ben ik absoluut tegenstander van.
|
Dan begrijp ik niet dat ge u verzet tegen mijn standpunt dat de Ijzertekst van dit jaar een smeerlapperij van formaat is.
Of is voor u alles wat uit die hoek komt a priori evangelie?
Citaat:
Het argument dat men door het invoeren van straffen voor het plegen van bepaalde politieke misdrijven degenen die deze nu bedrijven later zou helpen, (indien dieze aan da macht zou komen), is bedriegelijk.
|
Eens censuur en een gerechtelijk apparaat om het af te dwingen geïnstalleerd zijn, ligt de weg naar meer open voor elke toevallige machthebber.
Citaat:
Als de psychopaten het voor het zeggen hebben vliegen alle psychiaters in het gesticht.
|
Net daarom moet je toestaan dat geen van beiden de ander het zwijgen kan opleggen.
Iedereen behoort het recht te hebben zich uit te spreken.
Citaat:
De oventjes worden gewarmd, de "arbeit macht frei" slogans liggen klaar, "Juden rauss" is gegarandeerd. Wat voor wetten ook gestemd worden om dit te vermijden. Dit moet ons dus niet tegenhouden.
|
Nogmaals: het stoken van oventjes e.d. is een daad.
Dat heeft niks te maken met het vrij uiten van meningen.
Voro wanneer je eerste relevante voorbeeld dat het louter uiten van een mening meetbare schade toebrengt of vrijheidsberovend zou zijn?