Los bericht bekijken
Oud 4 juli 2005, 14:11   #222
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Elk dictatoriaal regime bediende zich van censuur.
Ik kende het 'bevel' tot zwijgen niet in het Russisch, Argentijns, Italiaans,.........
Ontken je misschen dat de Duitsers ooit zichzelf en hun buurlanden het zwijgen oplegden?
Wees maar heel voorzichtig met Duitse ontkenningen, want daar bestaan reeds censuurwetten voor.
De censuurliefhebber zou op die wijze wel eens kunnen stuiken in de valkuil die hij zelf graafde.......
Waar heb ik ontkend dat de Duitsers zichzelf en hun buurtlanden het zwijgen oplegde? Ik ben een radicaal tegenstander van de leer van de gestrekte arm en de gebalde vuist. Beide verfoeilijke ideologieën zijn verantwoordelijk voor de dood van miljoenen onschuldige mensen in de loop van de 20ste eeuw. Dat je durft te suggereren dat ik daar enige sympathie zou voor kunnen hebben past alleen in het raam van de vrije meningsuiting.

Citaat:
Excuses hoeft niet, maar 't is wél lief.
Ik leed geen fysieke schade.
Zo zie je maar hoe snel iemand al eens verbaal gewelddadig uit de hoek kan komen.
Ik gebruik alleen verbaal geweld als de persoon tot wie ik me richt daarmee kan omgaan. Ik erken daarin trouwens jou als mijn meerdere.

Juist. Je bent tegen verbaal geweld.
Tenzij om het zelf te hanteren.

Eventjes uw mening en die van ericferemans combineren en parafraseren:
"Weg met verbaal geweld! Vuile Belgicist!! Windmolen!!! (On)gevaarlijke gek!!! Gefrustreerd, blunderend, dictatoriaal opdondertje (=Somers)!!!!"

Ik heb alleen de vergelijking met Somers gemaakt, niet tegen je eigen persoon gericht, uitsluitend wat je "Maul halten" betreft, en me er bovendien voor verontschuldigd. Je moet me niet combineren met eric feremans. Dat is unfair.

Citaat:
Uw interpretatie is niet alleen fout, maar tevens een grove veralgemening.
Uw postings op deze thread vind ik zelfs hilarische binnenkoppers.
Verbaal geweld veroordelen, en het één paragraaf verder zelf hanteren (Somers!!!!!), is voor mij 'gefundenes Fressen' (om in de stijl van mijn titel te blijven)
Wat bedoel je met "hilarische binnenkoppers"?
Bullshit? Zeg het dan.
robert t is offline   Met citaat antwoorden